Fundamenty kratownicowe (ang. jacket) są produkowane w ramach drugiego kontraktu realizowanego przez ST3Offshore dla duńskiego koncernu energetycznego. Projekt zakłada produkcję 20 konstrukcji, jak i montaż osprzętu – m.in. wyposażenia w elementy elektryki. Produkowane w Szczecinie jackety montowane będą na morskiej farmie Borkum Riffgrund 2 na Morzu Północnym.
Operacja załadunku jest przedsięwzięciem trudnym zarówno pod względem organizacyjnym, jak i logistycznym - mówi Adam Kowalski, wiceprezes zarządu ST3Offshore sp. o.o. – Przy pracach załadunkowych wykorzystywana jest nasza 120-metrowa suwnica i to, co jest jej zaletą – wysokość – wymaga od nas jednocześnie niezwykłej odpowiedzialności i przestrzegania warunków bezpieczeństwa w pracach na wysokościach, często zależnych od pogody. Przy dużych wiatrach, mgle i słabej widoczności prace na wysokościach nie mogą być prowadzone.
Prace załadunkowe rozpoczęły się 14 lutego. Zakończenie ich w połowie tygodnia będzie bardzo dobrym wynikiem, tym bardziej, że jest to pierwszy załadunek takich konstrukcji. Posadowienie każdej z nich powinno zająć ok. dwóch dni.
Fundamenty transportowane będą barkami czarterowanymi z Norwegii. Popłyną do Cuxhaven, gdzie połączone zostaną z elementami, tzw. bucketam.
Zobacz też:
Rozmowa tygodnia Gs24.pl: Okręty podwodne ze Szczecina? Prędzej bezzałogowce z Radomia
Rozmowa z Rafałem Zahorskim, ekspertem zajmującym się gospodarką morską. Pytamy naszego gościa o szanse na sukces przyszłej Stoczni Szczecińskiej, możliwości budowy okrętów podwodnych w stoczni Gryfia, a także kondycję Polskiej Żeglugi Morskiej, która właśnie szuka nowego dyrektora. Podczas rozmowy wyjaśniamy także dlaczego odrestaurowany statek Bembridge może odpłynąć ze Szczecina.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?