Jak idą prace na budowie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej?
- Zamawiający, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wykorzystuje wszystkie możliwe kontraktowo działania, by egzekwować terminową realizację prac związanych z budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Podobne działania prowadzone z innymi wykonawcami pozwalają skutecznie rozwiązywać problemy, a przede wszystkim uzyskiwać oczekiwane efekty w realizacji inwestycji – zapewnia Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
- Niestety, po krótkotrwałym zwiększeniu zaangażowania w końcówce 2020 r., potencjał personalny i sprzętowy na placu budowy uległ znacznemu zmniejszeniu - dodaje Bartosz Pietrzykowski . Obecnie, kolejny raz, wyznaczane są konkretne zadania, które wykonawca powinien zrealizować w określonym terminie. PLK są w stałym kontakcie i w zakresie przewidzianym umową mogą wspierać wykonawcę, by ważny społecznie projekt był sprawniej realizowany.
Co już zrobiono?
- Na odcinkach linii kolejowej nr 406 ze Szczecina Głównego do Polic rozebrano już tory i sieć trakcyjną, a także peron na przystanku osobowym Mścięcino.
- Zakończono remont mostu nad Przęsocińską Strugą, na którym następnie będą wymieniane tory.
- Między Szczecinem Skolwin i Policami przygotowano teren pod budowę nowych torów, a także trwa budowa odwodnienia torów na tym odcinku.
- Na placu budowy zgromadzone zostały szyny, podkłady i tłuczeń, które posłużą do budowy nowej nawierzchni.
- Wyremontowana została ściana oporowa między Szczecinem Głównym a Szczecinem Turzyn.
- Porządkowano teren wzdłuż linii 406 i na pozostałych liniach wchodzących w zakres SKM.
- Porządkowany jest teren między Szczecinem Niebuszewo a Szczecinem Gocław.
- Prowadzone są prace projektowe z pozyskiwaniem decyzji administracyjnych, które pozwolą na prowadzenie dalszych robót.
Czy obecne opóźnienia wpłyną na czas realizacji SKM?
- PLK zakładają, że projekt zostanie zrealizowany w obecnej perspektywie finansowej UE - do 2023 roku – słyszymy ze strony kolei. Przypomnijmy, że zgodnie z założeniami Studium wykonalności „Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej” uruchomienie SKM planowane jest w 2022 roku.
Cała inwestycja ma kosztować ponad 735 mln zł
W ramach inwestycji ma m.in. zostać zmodernizowana linia kolejowa nr 406 do Polic, powstanie nowa linia łącząca Szczecin Turzyn ze Szczecinem Głównym, konieczna będzie też modernizacja istniejących przystanków.
ZOBACZ TEŻ:
Na terenie Polic zaplanowano dwa przystanki, pierwszy to Police "Dąbrówka", w rejonie wiaduktu nad ulicą Piłsudskiego, z dwoma peronami zewnętrznymi o długości 130 m i szerokości 4,5 m.
Dojście do peronów zapewnione będzie za pomocą schodów oraz wind. Perony zostaną zadaszone wiatami o długości 50 m. Na peronach należy ustawić ławki, kosze oraz oznakowanie.
Drugi przystanek to stacja PKP, gdzie perony zostaną przesunięte o ok. 50 m w kierunku południowym. Wykonany zostanie peron 1 jednokrawędziowy o długości 250 m oraz peron 2 dwukrawędziowy o długości 200 m. Dojścia do peronów zapewnione zostaną poprzez dwie kładki. Perony zostaną zadaszone za pomocą wiat peronowych o długości 100 m.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?