Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej zapadła w zimowy sen. Kiedy możliwy finał prac? ZDJĘCIA

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej zapadła w zimowy sen...
Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitarnej zapadła w zimowy sen... Andrzej Szkocki
PKP Polskie Linie Kolejowe przyznają, że spadło zaangażowanie wykonawcy prac w realizację projektu.

Jak idą prace na budowie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej?

- Zamawiający, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wykorzystuje wszystkie możliwe kontraktowo działania, by egzekwować terminową realizację prac związanych z budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Podobne działania prowadzone z innymi wykonawcami pozwalają skutecznie rozwiązywać problemy, a przede wszystkim uzyskiwać oczekiwane efekty w realizacji inwestycji – zapewnia Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

- Niestety, po krótkotrwałym zwiększeniu zaangażowania w końcówce 2020 r., potencjał personalny i sprzętowy na placu budowy uległ znacznemu zmniejszeniu - dodaje Bartosz Pietrzykowski . Obecnie, kolejny raz, wyznaczane są konkretne zadania, które wykonawca powinien zrealizować w określonym terminie. PLK są w stałym kontakcie i w zakresie przewidzianym umową mogą wspierać wykonawcę, by ważny społecznie projekt był sprawniej realizowany.

Co już zrobiono?

  • Na odcinkach linii kolejowej nr 406 ze Szczecina Głównego do Polic rozebrano już tory i sieć trakcyjną, a także peron na przystanku osobowym Mścięcino.
  • Zakończono remont mostu nad Przęsocińską Strugą, na którym następnie będą wymieniane tory.
  • Między Szczecinem Skolwin i Policami przygotowano teren pod budowę nowych torów, a także trwa budowa odwodnienia torów na tym odcinku.
  • Na placu budowy zgromadzone zostały szyny, podkłady i tłuczeń, które posłużą do budowy nowej nawierzchni.
  • Wyremontowana została ściana oporowa między Szczecinem Głównym a Szczecinem Turzyn.
  • Porządkowano teren wzdłuż linii 406 i na pozostałych liniach wchodzących w zakres SKM.
  • Porządkowany jest teren między Szczecinem Niebuszewo a Szczecinem Gocław.
  • Prowadzone są prace projektowe z pozyskiwaniem decyzji administracyjnych, które pozwolą na prowadzenie dalszych robót.
Szczecińska Kolej Metropolitalna ma powstać do 2022 roku. Połączy Szczecin, Stargard, Goleniów, Gryfino, Kobylankę, Police i Stargard. W sumie na terenie Szczecina zostanie wybudowanych lub zmodernizowanych 26 z 40 węzłów przesiadkowych Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, w tym 24 w ramach tego zamówienia.Inwestycja pochłonie 741 mln zł, z czego 512 mln zł ma pochodzić z dofinansowania.Zobacz na kolejnych slajdach, czy jesteś w zasięgu SKM-ki → * 1szary kolor: 15-minutowa dostępność piesza stacji i przystanków kolejowych* żółty 15-minutowa dostępność rowerowa stacji i przystanków kolejowych (szacunkowy czas w linii prostej)CZYTAJ WIĘCEJ:■ Gigantyczna kasa na Szczecińską Kolej Metropolitalną. Ponad pół miliarda złotych - zobacz, co za to zrobią [WIZUALIZACJE]■ Szczecińska Kolej Metropolitalna. Dwie firmy gotowe do projektowania [WIZUALIZACJE]

SKM w Szczecinie. Zobacz, jak będziesz mieć blisko do stacji [MAPY]

Czy obecne opóźnienia wpłyną na czas realizacji SKM?

- PLK zakładają, że projekt zostanie zrealizowany w obecnej perspektywie finansowej UE - do 2023 roku – słyszymy ze strony kolei. Przypomnijmy, że zgodnie z założeniami Studium wykonalności „Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej” uruchomienie SKM planowane jest w 2022 roku.

Cała inwestycja ma kosztować ponad 735 mln zł

W ramach inwestycji ma m.in. zostać zmodernizowana linia kolejowa nr 406 do Polic, powstanie nowa linia łącząca Szczecin Turzyn ze Szczecinem Głównym, konieczna będzie też modernizacja istniejących przystanków.

ZOBACZ TEŻ:

Na terenie Polic zaplanowano dwa przystanki, pierwszy to Police "Dąbrówka", w rejonie wiaduktu nad ulicą Piłsudskiego, z dwoma peronami zewnętrznymi o długości 130 m i szerokości 4,5 m.

Dojście do peronów zapewnione będzie za pomocą schodów oraz wind. Perony zostaną zadaszone wiatami o długości 50 m. Na peronach należy ustawić ławki, kosze oraz oznakowanie.

Drugi przystanek to stacja PKP, gdzie perony zostaną przesunięte o ok. 50 m w kierunku południowym. Wykonany zostanie peron 1 jednokrawędziowy o długości 250 m oraz peron 2 dwukrawędziowy o długości 200 m. Dojścia do peronów zapewnione zostaną poprzez dwie kładki. Perony zostaną zadaszone za pomocą wiat peronowych o długości 100 m.

ZOBACZ TEŻ:

Gigantyczna kasa na Szczecińską Kolej Metropolitalną. Ponad ...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński