Według marszałka województwa zachodniopomorskiego 10 grudnia może być datą uruchomienia kolei na tych odcinkach. Na razie jednak bez wspólnego biletu. 10 grudnia wejdą w życie bowiem nowe rozkłady jazdy pociągów. Dlatego Urząd Marszałkowski chce wykorzystać okazję, aby "podpiąć" do nich SKM.
Trwają prace nad opracowaniem kursów kolei metropolitalnej. Z propozycjami zapoznał się już Stargard i Gryfino. Wkrótce dokument trafi do Goleniowa, a potem do Szczecina. W szczycie, w dni robocze pociągi SKM kursowałyby minimum co 30 minut, a do Stargardu nawet co kwadrans.
- W przypadku linii S1, ze względu na dużą liczbę pociągów regionalnych kursujących po tej trasie, częstotliwość w porannym szczycie w kierunku Szczecina oraz w popołudniowym szczycie w kierunku Stargardu zagęszczona zostanie nawet do 15 minut – proponuje Urząd Marszałkowski.
Nie wiadomo, kiedy pojawi się opcja wspólnego biletu.
- Termin wdrożenia wspólnego biletu metropolitalnego oraz wysokości taryf nie są jeszcze znane. Czynione są starania, by wspólny bilet zaczął funkcjonować w 2024 roku. Umożliwi on podróżowanie wszystkimi pociągami SKM oraz regionalnymi, bez pociągów IC i TLK – informuje Urząd Marszałkowski.
Warunkiem koniecznym dla uruchomienia wszystkich linii SKM jest zapewnienie dofinansowania kursowania pociągów SKM przez wszystkich partnerów projektu, w tym PKP PLK S.A. Najbardziej opóźnione są prace na linii w kierunku Polic.
PKP Polskie Linie Kolejowe przedstawiły niedawno harmonogram dotyczący zakończenia prac przy kolei metropolitalnej. Zakończenie wszystkich robót planowane jest na przełom II i III kwartału 2025 roku.
- Ze względu na złożony do Centrum Unijnych Projektów Transportowych wniosek o fazowanie projektu, zakończenie wszystkich robót budowlanych w ramach realizowanej inwestycji planowane jest na przełom II i III kwartału 2025 roku, natomiast do końca 2025 r. przewidywane jest uzyskanie wymaganych certyfikatów i dopuszczeń - informuje Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Przy czym prace na liniach do Gryfina i Goleniowa planowane są do końca bieżącego roku, a w Szczecinie Dąbiu i Szczecinie Zdrojach do końca 2024 roku.
Jak podaje inwestor, roboty na dwóch wspomnianych stacjach mogą być realizowane po 2023 roku, z uwagi na prowadzoną przez Wody Polskie budowę mostu kolejowego nad Regalicą.
Paweł Szrot ostro o "Zielonej Granicy"."To porównanie jest uprawnione"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?