Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiemy, kto zbuduje rower miejski. Najważniejsza była cena

Marek Jaszczyński
Umowa z wykonawcą Szczecińskiego Roweru Miejskiego mogłaby zostać podpisana 18 marca, o ile nie będzie protestów.
Umowa z wykonawcą Szczecińskiego Roweru Miejskiego mogłaby zostać podpisana 18 marca, o ile nie będzie protestów. Archiwum
Najkorzystniejszą ofertę na uruchomienie Szczecińskiego Roweru Miejskiego złożyła warszawska firma Enigma i ona wygrała. Jeśli nie będzie odwołań, system ruszy w czerwcu - lipcu tego roku.

- Wszystkie cztery oferty są ważne, ale zdecydowała cena, najtańsza jest oferta Enigmy - mówi Daniel Bochiński ze spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne. - Jeżeli nie będzie protestów ze strony innych uczestników, to umowę możemy podpisać w ciągu 10 dni.

Firma istnieje od 1993 roku, wśród jej największych osiągnięć są wdrożenia systemów informatycznych, ale na stronie internetowej Enigmy próżno znaleźć system rowerowy. Swoje usługi wyceniła na 2 mln 337 tysięcy złotych. Jednak to nie oznacza, że nie ma doświadczenia.

- W tym przypadku wystąpiło dwóch oferentów, firma Enigma jako pełnomocnik wrocławskiej Sharing Union - wyjaśnia Bochiński.

Spółka SU jest znana w branży rowerowej, stoi za nią Bogusław Kołodziejczyk, który wcześniej zakładał Nextbike Polska, czyli niemieckiego operatora systemów bezobsługowych wypożyczalni rowerów miejskich. SU idzie krok naprzód i chce uruchomić wypożyczalnie samochodów elektrycznych we Wrocławiu.

Pozostali chętni na uruchomienie SRM to BikeU sp. z o.o. także ze stolicy, który zaoferował cenę 2 mln 690 tysięcy zł. Firma jest licencjobiorcą francuskiego systemu bezobsługowych wypożyczalni rowerów "Smoove". BikeU wiosną tego roku ma uruchomić w Toruniu 12 punktów ze 120 rowerami za 1,2 mln złotych.

- Na razie ma mamy realizacji w Polsce - mówi Marcin Jeż z BikeU. - Wygraliśmy przetarg w Lublinie, startowaliśmy w Toruniu, czekamy na wynik w Bielsku - Białej.

Trzeci chętny to spółka Parxis z Warszawy, która zajmuje się wdrażaniem miejskich projektów infrastrukturalnych. Zaoferowała wdrożenie SRM za ponad 5 mln 148 tysięcy zł. Na swoim koncie ma systemy parkingowe i biletowe. Wśród jej klientów była też Strefa Płatnego Parkowania w Szczecinie.

Czwarty oferent to Nextbike Polska z Wrocławia, który wycenił system rowerowy na ponad 2 mln 797 tysięcy zł. Firma jest operatorem podobnych systemów działających m. in. we Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie i Opolu.

Biorąc pod uwagę optymistyczny wariant - czyli brak odwołań od wyników przetargu, to wykonawca ma 90 dni na wykonanie zadania. To oznacza, że systemów mógłby ruszyć w czerwcu - lipcu tego roku. Miejmy nadzieję, że w Szczecinie nie powtórzy się sytuacja z Torunia, gdzie rower miejski miał pierwotnie ruszyć już w minione wakacje. Skończyło się na licznych odwołaniach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński