To budowa, którą prowadzą Szczecińskie Inwetycje Miejskie. Prace realizuje firma Elbud Szczecin Sp. z o.o. za kwotę 6 283 618,46 zł brutto. Termin wykonania zamówienia wynosi: 390 dni od daty podpisania umowy, czyli od października 2022 roku.
W ramach przebudowy terenu przy przystanku kolejowym powstaje parking Park&Ride na kilkadziesiąt miejsc od strony ulicy Żelaznej. To oznacza również przebudową części tej ulicy i wykonanie przystanku autobusowego dla linii 58 i 59 oraz zatoki postojowej dla parkingu Kiss&Ride. Po zachodniej stronie przystanku wykonany zostanie fragment ulicy Wendeńskiej oraz ciąg pieszy prowadzący do skrzyżowania ulic Obotryckiej i Kruczej. Przy tym skrzyżowaniu powstaje przystanek autobusowy w kierunku Polic. W tym miejscu mogą zatrzymywać się autobusy linii do Polic 101, 107, a także linii 63 do Skolwina, czy 58 i 59 jadące przez Żelechową przez Golęcino i Gocław. Stąd pasażerowie, przechodząc przez park, dotrą do przystanku PKP.
Tempo prac jest imponujące, zwłaszcza w porównaniu do budowy przystanku kolejowego na zlecenie PKP PLK. Przypomnijmy, że wykonawca prac, czyli spółka Trakcja realizuje w ramach SKM 27 przystanków bądź stacji. Prace na liniach do Gryfina i Goleniowa planowane są do końca bieżącego roku, a w Szczecinie Dąbiu i Szczecinie Zdrojach do końca 2024 roku, z uwagi na prowadzoną przez Wody Polskie budowę mostu kolejowego nad Regalicą. Zakończenie wszystkich robót budowlanych w ramach realizowanej inwestycji planowane jest na przełom II i III kwartału 2025 roku, natomiast do końca 2025 roku przewidywane jest uzyskanie wymaganych certyfikatów i dopuszczeń.
Jednak pierwsze kursy pociągów ruszą wcześniej. Ze Szczecina Głównego (bez ważnego węzła przesiadkowego Szczecin Niebuszewo) w kierunku Gryfina, Goleniowa i Stargardu mają ruszyć wiosną 2024 roku, między marcem a czerwcem. Wówczas ma być również wprowadzony bilet metropolitalny.
- W pierwszym etapie zostanie wprowadzony wyłącznie wspólny bilet okresowy, łączący przynajmniej jednego organizatora komunikacji miejskiej i przewozy kolejowe — tłumaczy Artur Ratuszyński ze Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, które jest liderem projektu budowy SKM.
W praktyce oznacza to, że pasażer będzie mógł kupić na przykład miesięczny bilet na pociągi Polregio, który będzie jednocześnie honorowany przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. Pasażer ze Stargardu będzie mógł wykupić sieciówkę Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Stargardzie z jednoczesnym przejazdem pociągiem na trasie Stargard - Szczecin. Możliwy będzie wariant zakupu biletu dwóch miejskich przewoźników: ZDiTM Szczecin z MPK Stargard i na pociągi regionalne.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?