W czym wybierać? Najłatwiejsza w budowie, ze względu na dostępność terenu byłaby budowa linii tramwajowej w wariancie W1. To oznacza poprowadzenie torowiska wzdłuż linii kolejowej nr 417. Linia tramwajowa SST w wariancie 1 na swojej trasie krzyżuje się z ulicami: Lnianą, Rydla, Handlową i Dąbską. Przebieg wariantu kończy się pętlą Kijewo. Szacowana długość torowiska to około 2,8 km.
Najdłuższy wariant
Wariant W2 zostałby poprowadzony także wzdłuż wspomnianej linii kolejowej nr 417 do przecięcia z ulicą Handlową, następnie na północ wzdłuż ulicy Łubinowej, dalej na wschód wzdłuż ulicy Struga aż do pętli tramwajowej na osiedlu Kijewo zlokalizowanej między ulicą Niedźwiedzią i Pawią. Planuje się budowę przystanków ul. Lniana, ul. Rydla, Węzeł Przesiadkowy Handlowa, ul. Łubinowa, Węzeł przesiadkowy Struga, ul. Botaniczna, ul. Szymborskiej, Os. Kijewo. Długość torowiska wynosi ok. 4,75 km.
Wariant W3, podobnie jak poprzednie ma być poprowadzony do przecięcia z ulicą Handlową, następnie na południe wzdłuż ulicy Handlowej. Za skrzyżowaniem z ulicą Kolorowych Domów trasa tramwajowa przebiega w ciągu ulicy Chłopskiej, a następnie skręca w ulicę Nad Rudzianką. Aktualnie ulica Nad Rudzianką, kończy się skrzyżowaniem z ulicą Gwarną. Pętlę wyznaczono w Kijewie, podobnie jak w wariancie nr 1. Długość torowiska wynosi 3,5 km.
- Konsultacje mają ułatwić podjęcie decyzji o kolejności realizacji trzech proponowanych wariantów. Podczas spotkań mile widziani będą też rodzice z dziećmi, którym zapewniona zostanie opieka - mówi Szymon Wasilewski,rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.
Pytają mieszkańców
Mieszkańcy mogą się wypowiedzieć na temat propozycji. Spotkania konsultacyjne zaplanowano na 10 października, godz. 17 (Klub Delta, ul. Racławicka 10) oraz 23 października, g. 17.30 (SP 59, ul. Dąbska 105.
Jednocześnie trwa badanie opinii mieszkańców. Warianty „Koncepcji Przebiegu Drugiego Etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju” są dostępne na stronie www.konsultuj.szczecin.pl. Uwagi można składać na adres: [email protected]. Proces konsultacyjny potrwa do końca roku.
Przypomnijmy, że w ramach naszej redakcyjnej akcji „Głos na tory” już w 2015 roku proponowaliśmy, aby za tymczasową pętlą przy ul. Turkusowej linia rozwidlała się na dwie niezależne trasy. Jedna powinna wjeżdżać do osiedla Słonecznego, żeby przystanki tramwajowe były w pobliżu obecnych przystanków autobusów pospiesznych. Dzięki temu obsługują praktycznie całe osiedle. Z kolei druga nitka SST zbierałaby pasażerów z osiedla Bukowego.
Czytaj również:
Zobacz także: "Różaniec do granic" na przejściu granicznym w Rosówku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?