Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa Zamkowa do remontu. Co się zmieni? [zdjęcia]

Marek Jaszczyński
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego szuka chętnych do opracowania planu remontu. To wstęp do modernizacji przeprawy, pierwszej od czasu jej powstania w 1987 roku i w 1996 roku.

Remont planowany za kilka lat obejmie podpory i konstrukcję nośną obiektów

inżynierskich. Zadaniem projektanta będzie m.in. szczegółowe ustalenie zakresu robót budowlanych oraz wymagań technologicznych. Jednym z głównych warunków prac jest takie zaplanowanie remontu, żeby mógł być utrzymany ruchu na przeprawie.

- Od czasu powstania Trasy Zamkowej nie było generalnego remontu jedynie prace przy bieżącym utrzymaniu i związane z budową dróg dla rowerów - wyjaśnia Dariusz Wołoszczuk, rzecznik ZDiTM.

Ciekawostką jest to, że opracowanie będzie brało pod uwagę rozbiórkę filarów i pochylni niewybudowanej kładki w rejonie ul. Energetyków i ul. Władysława IV. Ta część inwestycji nigdy nie została dokończona z uwagi na znaczne cięcia z budżetu państwa, to były czasy, kiedy takie przedsięwzięcia wspierał budżet centralny.

Chętni do udziału w przedsięwzięciu mogą się zgłaszać do 7 stycznia. Głównym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty będzie cena (90 procent), ale zamawiający będzie brał pod uwagę także wiedzę i doświadczenie wykonawcy (10 procent).

Budowę TZ rozpoczęto w 1978 roku. Projekt miał wielu przeciwników, jak podaje portal swiatowy.org kwestionowano lokalizację trasy szybkiego ruchu w miejscu historycznego starego miasta oraz zarzucano ówczesnej władzy budowę przeprawy prowadzącej wprost do Komitetu Wojewódzkiego PZPR. Całkowity koszt realizacji planowano na 17 mld zł, z czego 8 mld wydano do 1987 roku.

Na początku trasa miała nosić imię Władysława Gomułki, zmarłego w 1982 roku wieloletniego pierwszego sekretarza Komitetu Centralnego Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej. Do 1991 roku była imienia Józefa Piłsudskiego, do 1996 roku była to po prostu Trasa Zamkowa. Po dziewięciu latach prac, 26 października 1987 oddano do użytku nitkę wjazdową do centrum miasta, zaś 5 lipca 1996, po kolejnych dziewięciu - nitkę wyjazdową. Trasa ma 2300 m długości. Przebiega ciągiem estakad, mostem nad Parnicą, estakadą nad Łasztownią, i mostem nad Odrą Zachodnią. Posiada bezkolizyjne zjazdy w kierunku centrum miasta i Polic (węzeł zachodni) oraz w kierunku Międzyodrza i Prawobrzeża (węzeł wschodni).

Polecamy na gs24.pl:

Orszak Trzech Króli w Szczecinie.

Trzej Królowie przybyli do Szczecina. Orszak przeszedł ulicami

Gs24.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński