Szczeciński Szybki Tramwaj nie kursuje. Zmiany w kursach

Marek Jaszczyński
Do odwołania wyłączone zostało z użytku torowisko na ulicach Gdańskiej i Energetyków. Zamiast tramwaju kursują autobusy. Sebastian Wołosz
Szybki tramwaj stoi. Kto za to odpowie? Powód: przynajmniej 10 pęknięć szyn i groźba kolejnych awarii.

Aktualizacja. Ważne!
Do 16 stycznia mają się zakończyć prace przy naprawie spawów na torowisku przy ulicy Gdańskiej i Energetyków.


- Decyzja została podjęta wspólnie przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego i spółkę Tramwaje Szczecińskie na podstawie negatywnego wyniku badań spawów szyn torowiska na ul. Gdańskiej i ul. Energetyków oraz występujących licznych pęknięć. Ekspertyza wykazała nieprawidłowości w 108 na ponad 800 spawów torowisk - mówi Dariusz Wołoszczuk, rzecznik ZDiTM.

O wyjaśnienie sytuacji poprosiliśmy przedstawiciela wykonawcy prac, czyli Energopol Szczecin. Ten przyznaje się do 10 pęknięć, a podana przez ZDiTM liczba 108 to podejrzenia.

- Po badaniu 800 spawów stwierdzono 108 podejrzeń nieprawidłowości wykonania spawu, w ostatnim czasie na torowisku było 10 pęknięć, w czasie mrozów pękanie się nasiliło - wyjaśnia Jarosław Gaszyński, rzecznik Energopolu Szczecin. - Naprawa odbywała się sukcesywnie. Spawanie dokonywała krakowska firma Taumer. Teraz będą robione przeglądy. W razie potrzeby i przy sprzyjających warunkach będziemy dokonywać napraw.

Od ponad miesiąca ZDTiM wiedział o ponad setce podejrzeń uszkodzeń

Spytaliśmy dlaczego dopiero teraz wyszły na jaw usterki. - Od ponad miesiąca ZDiTM wiedział o ponad setce podejrzeń uszkodzeń. Nie wiemy czy uszkodzenia to wina jakości szyny, czy zastosowanej technologii. Teraz priorytetem jest dla nas uruchomienie trasy - odpowiada rzecznik ES.

Dodajmy, że 22 listopada ubiegłego roku do pęknięcia toru doszło przy Moście Pionierów. To odcinek SST budowany przez Strabag. Wówczas odbyła się kontrola wszystkich spawów łączących szyny na wybudowanym torowisku. Po obejrzeniu wszystkich połączeń szyn, zdecydowano o poprawieniu około 3 procent z nich.

Uwaga pasażerowie! Zmiany w kursach

Po zamknięciu trasy zawieszono kursowanie „dwójki”. „Siódemka” jedzie z Krzekowa i zawraca przez ulicę Dworcową. Natomiast „ósemka” kursuje na trasie Gumieńce - Dworzec Niebuszewo. W zamian uruchomiono zastępczą komunikację autobusową. Autobusy linii 807 kursować będą na trasie Basen Górniczy - Brama Portowa. Trasy autobusów linii 65 i 79 zostają wydłużone do Basenu Górniczego.

W autobusach linii pospiesznych A, B, C, D, E i G na całych trasach obowiązuje taryfa jak dla linii zwykłych. Dodatkowo autobusy te będą zatrzymywać się na przystankach Merkatora, Parnica, Port Centralny Energetyków. Będą to przystanki na żądanie.

Znowu, jak w przypadku zamknięcia mostu Długiego, będziemy mogli korzystać z pociągów spółki Przewozy Regionalne, ale w granicach administracyjnych Szczecina. Oferta ta dotyczy pasażerów posiadających bilety okresowe. Z myślą o tych, którzy zechcą korzystać z kolei udostępniono parking przy Selgrosie, który jest czynny w godz. 6 - 22.

Do tematu wrócimy!

Pęknięte tory na prawobrzeżu. Naprawa potrwa nawet tydzień

"Miasteczko kolejowe" za dworcem Szczecin Główny. Klimat jak...

Gs24.pl

Powrót na siłownię - na jakich zasadach?

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
SromotnikBezwstydny

"...

Nie wiemy czy uszkodzenia to wina jakości szyny, czy zastosowanej technologii..."

Przed kupieniem materiału budowlanego(szyny) należy  ustalić ich parametry(skład  żelaza i wymogi obróbki  ) następnie do ntego kawału żelaza należy dobrać odpowiednie elektrody i sposób spawania. Po spawie należy wybić symbole spawacza(nr lub  t.p.)

Gdy czytam dziennikarskie doniesienia, to widzę kompletną amatorszczyznę ze strony wykonawców. To samo dzieje się teraz, przy tzw."remoncie" Wycina się dwumetrowe kawałki szyn i wspawuje się w deszczu, mrozie, błocie inne...

To nie będzie ani SST ani BEZPIECZNY Trmwaj...

 

J
Jan 30

Energopol NIE POCZUWA SIĘ DO WINY !!!??? i zgania winę na firmę podwykonawczą z Krakowa , to jest jakaś KPINA i brak PROFESJONALIZMU a szczególnie odpowiedzialności za SPARTOLONĄ ROBOTĘ ze strony energopol !!!.

Chcę jeszcze dodać że jak jest na dworze -10 to się NIE SPAWA SZYN !!! 

A
Arek

To wszystko nadaje się do rozbiórki i ułożenia od nowa. Wyjebali w kosmos 75 baniek. Gdzie były odbiory, prześwietlanie kontrolne spawów, kontrola użytych materiałów. W Krakowie przy budowie linii szybkiego tramwaju było podobnie ale tam kilkanaście osób stoi z zarzutami przed Sądem.

M
Marrek

Kolej kładzie, naprawia nie setki a tysiące km szyn.

Spawa zarówno latem jak i przy minus 20 - 30 stopni (przy awariach). Pociągi jeżdżą do 200 i więcej. Mają sprzęt do badań, długoletnich fachowców. Pewnie trudno było porozmawiać, zasięgnąć opinii, Zatrudnić inspektorów odbioru na te kilka km szyn. Korzeniowskiego jest za górami i lasami. Wstyd i tyle.

m
magda sz-n

I co, my sie denerwujemy na ZDiTM a oni pasazerow maja gdzies. Zadna glowa nie poleci, nikt za to nie odpowie a moze ktos juz wie czy im premie powyplacoano, bo ze premie beda to dam sobei reke uciac.

Z
ZST
W dniu 07.01.2016 o 12:55, ZPL napisał:

Nic dziwnego, że Stargard nie chciał mieć nic wspólnego z tą wioską z tramwajami.

 

Napisz szczochu policki jakimi autobusami jeździsz?

m
mm

Prokuratorzy mają ważniejsze sprawy niż bezpieczeństwo obywateli, tutaj musieliby się naszarpać i ugryźć rękę ich karmiącą, a tak to cisną zwykłych obywateli. Niech żyje korupcja i komuna.

m
mik

Proponuję aby przez ten czas tramwaje przez Poznańską jeździły ;)

g
gosc

Zwolnic dyscyplinarnie tą bandę nierobów z zditm !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

z
znawca

tu nie chodzi o wadliwe spawy!!!

przy osiadającym podłożu torów, nawet najlepszy spaw pęknie!!!

zwróćcie uwagę jadąc autem wzdłuż torów jak one wyglądają, fale Dunaju!

B
Buba

Kiedy zostaniemy poinformowani kto dostał zarzuty za nieprawidłowości.

Kiedy się dowiemy czyja głowa za to poleciała bo niewątpliwie polecieć musi.

Dlaczego osoby odpowiedzialne za ten jawny bubel pochowały się nie wiadomo gdzie i nie informują nas ochoczo o tym kto kurna za to odpowie.

Gdzie jesteście tchórze co boicie się że wam łapówki z kieszeni wylecą

q
qwerty

Czy będą zarzuty karne za narażenie na wystąpienie katastrofy w ruchu lądowym i narażenie ludzie na utratę zdrowia lub życia?

Z imienia i nazwiska powinna być podana osoba, która podpisała się pod odbiorem inwestycji i wyraziła zgodę na ruch tramwajów wraz z pasażerami.

A
ADAMS

Był pół roku temu krytyczny raport NIK w sprawie prowadzenia przez miasto inwestycji. Konkretnie: filharmonii, Arkonki, cmentarza przy ul. Bronowickiej, hali sportowo-widowiskowej, centrum żeglarskiego, bulwarów nadodrzańskich i Technoparku.

Ten raport został jawnie i w mediach olany przez zarząd miasta.

Uważam, że powinien teraz wejść prokurator z urzędu na podstawie doniesień prasowych.

 

 
I
Irek

Jeżeli "nikt nie będzie niewinny" oraz miasto będzie musiało dopłacić z moich pieniędzy, to sam złożę wniosek do prokuratury o to, że narażano moje zdrowie i życie, gdy jechałem po pękających torach (spawach). Dobrze jednak ktoś wyżej zaznaczył - gdzie była prokuratura i Policja od czasu jak ZDITM wykryło te usterki ? Jestem daleki od krytykowania, ale to jest naprawdę skandal. Co więcej, czy te zatopione w betonie szyny również będą "rozkopywane", beton lany na nowo ? Jeżeli tak, to ja dziękuję za jakość, bo okaże się za chwilę, że tu osiada, tam się buja tramwaj. Najgorsze jest jednak w tym to, że znów będzie częściowo zablokowana Gdańska, będą korki, wkur...nie ludzi i to wszystko "Dla naszego dobra". Sic!

A
ADA

Wszyscy wiedzieli o uszkozeniach a tramwaje dalej jeżdziły narażając świadomie życie pasażerów, to pachnie kryminałem. Co robi prokuratura i policja !!!!!!!!!!!!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3