Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Torowa rewolucja ma mieć ciąg dalszy. W planach linia do Kijewa i remont tej na Gocław

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Teraz szybki tramwaj dojeżdża do pętli na ul. Turkusowej na prawobrzeżu. W planach jest wydłużenie linii do Kijewa
Teraz szybki tramwaj dojeżdża do pętli na ul. Turkusowej na prawobrzeżu. W planach jest wydłużenie linii do Kijewa Andrzej Szkocki
- Projekt tramwajowy w Szczecinie nie kończy się na modernizacji torowisk w centrum miasta - mówi prezydent Piotr Krzystek. I ujawnia kolejne plany dotyczące układu drogowego.

Zdaniem prezydenta jedną z najważniejszych inwestycji w kolejnych latach będzie Most Kłodny na Łasztownię (wjazd od strony lewobrzeża planowany jest w okolicach Trasy Zamkowej)

- Aplikujemy o środki na Most Kłodny. To najważniejsze zadanie z punktu widzenia infrastruktury drogowej miasta, bo dodatkowy most pozwoli nam skomunikować Łasztownię, ale też odciążyć Most Długi. Wiemy, że ten most będzie w przyszłości wymagał kapitalnego remontu - mówi Piotr Krzystek.

Zanim to nastąpi ruszą dwie inne przebudowy drogowe na które miasto ma już pieniądze.

W drugiej połowie roku, po zlocie żaglowców, ma się rozpocząć remont nitki wyjazdowej z Trasy Zamkowej. Koszt prac to ok. 40 mln zł. Ponad sto mln zł ma kosztować budowa kolejnego etapu Trasy Północnej w kierunku Polic.

Prezydent ujawnił, że miasto pracuje nad planem modernizacji linii tramwajowej w kierunku stoczni Gryfia. Ma to związek m.in. z inwestycją duńskiej firmy Vestas, która planuje otworzyć w sąsiedztwie stoczni Gryfia zakład do budowy elementów turbin wiatrowych. Prezydent przyznaje jednak, że bez wsparcia unijnego, inwestycja nie ma szans na szybką realizację.

- Dla mnie bardzo ważna byłaby inwestycja, której nie mamy w budżecie i bez wsparcia zagranicznego będzie to trudne. To jest trasa nadodrzańska z uwagi właśnie na inwestycje Vestasa, na cały kompleks działań gospodarczych, które tam będą podejmowane. Chciałbym zmodernizować linie tramwajową do stoczni Gryfia do tej pętli, która tam się znajduje - ujawnił prezydent.

Zapowiada też, że miasto wróci do planów wydłużenia linii tramwajowej w okolice CH Ster na Gumieńcach.

W planach jest też wydłużenie linii tramwajowej do Kijewa.

- To oprócz ułatwiania komunikacyjnego dla mieszkańców otworzyłaby nam drogę do budowy w przyszłości kolejnej zajezdni, bo ze względu na ilość taboru, obecne zajezdnie są już przepełnione - dodaje.

Prezydent ujawnił, że poprawia się sytuacja związana z obsadą kierowców autobusów i motorniczych. Coraz więcej osób przystępuje do egzaminów. Dlatego jest szansa, że w najbliższych miesiącach siatka połączeń poprawi się.

Prezydent przyznaje, że duży problem jest z przebudową ulicy Kolumba. Inwestycja opóźni się o ok. półtora roku, a wkrótce mają się zacząć prace związane z modernizacją ul. Powstańców Wielkopolskich.

- Powodem jest to, co znaleźliśmy pod ziemią. Okazało się, że gazociągi są zupełnie w innych miejscach. To wszystko wymagało przeprojektowania. Tego nie dało się ustalić wcześniej, bez zdjęcia nawierzchni. Wiemy, jak w PRL-u budowano sieci, bez ładu i składu - dodaje.

Nie ma za to pewności, czy miasto zdecyduje się na budowę tramwaju przez ulice 26 Kwietnia. Powodem jest...małe zaludnienie tego odcinka.

- Sam mam wątpliwości. Gdy odległość do przystanku jest większa niż 500 metrów, ludzie na ogół rezygnują z tego środka transportu. Taka sytuacja może zaistnieć na 26 Kwietnia, dlatego nie mamy pewności, czy jest sens, aby tamtędy poprowadzić tramwaj - uważa prezydent.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński