To miała być ścieżka rowerowa, jest parking rozszerzonej strefy SPP. Kręte drogi ku mobilności

Szymon Wasilewski
Szymon Wasilewski
Jeszcze trzy lata temu m.in. na odcinku od ronda Szyrockiego do ul. Narutowicza miasto rozważało budowę ścieżki rowerowej. Od tygodnia w tym samym odcinku al. Piastów wyznaczona jest Strefa Płatnego Parkowania. Czy to zamyka jakąkolwiek szansę na uspójnienie infrastruktury rowerowej w tym miejscu?

Dziś w miejscu planowanej kilka lat temu drogi rowerowej, na części chodnika wzdłuż al Piastów w Szczecinie przy jezdni od pl. Szyrockiego w stronę Narutowicza wyznaczone są miejsca parkingowe rozszerzonej niedawno Strefy Płatnego Parkowania.

- To kuriozalne, ponieważ SPP sama w sobie ma zachęcać do rotacji pojazdów, do wybierania innych środków transportu niż samochody. Tymczasem blokuje się miejsce, w którym miała powstać droga rowerowa. To pokazuje pewien brak konsekwencji w działaniach miasta - ocenia Tomasz Loga, były pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej w Szczecinie.

Przypomnijmy, że trzy lata temu miasto zrezygnowało z budowy infrastruktury rowerowej łączącej al. Piastów z ul. Mieszka I i ul. Powstańców Wielkopolskich, choć projekt był już gotowy, a nawet poprzedzony konsultacjami. Był to plan bardzo ambitny, bo zakładał m.in. obustronne drogi rowerowe wzdłuż al. Piastów i modernizację wszystkich sygnalizacji świetlnych w tejże alei. Oficjalnie zrezygnowano, ponieważ jedyna oferta przekraczała przewidziany budżet (około 8,5 mln przy 7 mln unijnej dotacji) o około 4,3 mln zł. Miasto jednak nie powtórzyło przetargu, temat porzucono, a dofinansowanie przepadło. Wówczas z funkcji zrezygnował także wspomniany Loga.

ZOBACZ TEŻ:

Okazuje się jednak, że miasto wciąż dostrzega niekompletność infrastruktury rowerowej pomiędzy al. Piastów i ul. Mieszka I.
- Po rezygnacji z tego przetargu jedynym rozważanym rozwiązaniem było poprowadzenie drogi rowerowej od pl. Szyrockiego w stronę ul. Narutowicza - mówi Paweł Adamczyk, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska w szczecińskim urzędzie.

Czy obecne wytyczenie strefy w al. Piastów nie wyklucza ewentualnej ścieżki? Adamczyk twierdzi, że nie i dodaje, że temat ma szansę powrócić w przyszłym roku, jeśli uda się go umieścić w przyszłorocznym budżecie. Swego czasu do nierezygnowania z uspójnienia infrastruktury rowerowej w tym obszarze miasta namawiało prezydenta stowarzyszenie Rowerowy Szczecin.

"Proponujemy aby jednak nie zarzucać całkowicie budowy infrastruktury rowerowej w rejonie Piastów tylko ograniczyć ją do budowy dwukierunkowej drogi dla rowerów na odcinku od ul. Powstańców Wielkopolskich do Narutowicza (po stronie wschodniej) z przejazdem rowerowym na wysokości ul. Sowińskiego. Natomiast w ciągu ul. Ku Słońcu proponujemy wyznaczenie pasów rowerowych" - apelowali w kwietniu 2018 roku aktywiści z RS.

ZOBACZ TEŻ:

Stworzenie tu bezpiecznych rozwiązań dla jednośladów ułatwiałoby nie tylko poruszanie się z centrum na Pomorzany (droga rowerowa ma powstać też w ramach przebudowy al. Powstańców Wielkopolskich) czy na Gumieńce, ale również usprawniałoby komunikację w stronę Kołbaskowa, gdzie na terenie gminy powstają wciąż kolejne odcinki tras rowerowych.

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie