Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tak zmieni się wjazd od Szczecina. Powstanie tu bezkolizyjne skrzyżowanie. Dziś jest tu niebezpiecznie

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Skrzyżowanie Szosy Stargardzkiej z ulicą prof. Tomasza Żuka w Szczecinie
Skrzyżowanie Szosy Stargardzkiej z ulicą prof. Tomasza Żuka w Szczecinie Andrzej Szkocki
To dobra wiadomość dla kierowców wjeżdżających do Szczecina od strony Stargardu: zniknie kłopotliwa krzyżówka na Zdunowo. Gorsza jest taka, że na ogłoszenie przetargu na przebudowę poczekamy jeszcze dwa lata.

Jedno z najbardziej niebezpiecznych miejsc w Szczecinie

Obecnie skrzyżowanie Szosy Stargardzkiej z ulicą prof. Tomasza Żuka to jedno z najruchliwszych i zarazem najbardziej niebezpiecznych miejsc w Szczecinie.

Sytuację trochę poprawił fotoradar ustawiony tuż przed skrzyżowaniem na Zdunowo, ale docelowo powstanie tu bezkolizyjny układ drogowy bez sygnalizacji. To sześciokilometrowy odcinek drogi S10: Szczecin Kijewo-Szczecin Zdunowo.

ZOBACZ TEŻ:

Kiedy możliwy koniec inwestycji?

Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad trwa uzyskiwanie decyzji środowiskowej. Zgodnie z założonym harmonogramem na początku 2023 roku inwestycja będzie gotowa do ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i budowę.

Szacowany koszt inwestycji to 213,1 mln zł. Sama realizacja miałaby potrwać do 2025 roku.

- Rozwiązanie będzie dużo lepsze niż obecnie. Generalnie rzecz biorąc, droga do Zdunowa, czyli od DK nr 10, będzie przeprowadzona wiaduktem nad nową S10 - mówi Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

ZOBACZ TEŻ:

Pod uwagę brane są dwa warianty połączenia.

  1. Jeden zakłada budowę pełnego węzła drogowego, na przecięciu S10 z drogą do Zdunowa, co oznacza, że będzie można jechać w każdej relacji. Obecne skrzyżowanie będzie obsługiwało wyłącznie ruch lokalny.
  2. Drugi wariant tego połączenia zakłada realizację tzw. połowy węzła.

- W tym wariancie komunikacja od strony Stargardu odbywałaby się ze zjechaniem z „10”, potem przejechaniem nad S10 w kierunku na Zdunowo - wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk. - Natomiast komunikacja od strony Szczecina odbywałaby się na zasadzie zjazdu w rejonie stacji paliw przed Kijewem na starą drogę, przejechania przez skrzyżowanie w Płoni, a następnie w lewo i wiaduktem nad S10.

Przypomnijmy, że 13 marca 2018 roku podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla drogi S10 na odcinku Szczecin Kijewo - Szczecin Zdunowo (granica miasta Szczecin) o długości około 6 km. Dokumentację wykonuje firma Transprojekt Gdański sp. z o.o. za kwotę 2,292 miliona złotych. Umowa obejmuje opracowanie Studium Techniczno Ekonomiczno Środowiskowego, uzyskanie decyzji środowiskowej i elementy Koncepcji Programowej wraz z dokumentacją geologiczno-inżynierską.

ZOBACZ TEŻ:

Węzeł Kijewo - zdjęcia z dn. 31.12.2020

Budowa węzła Kijewo. Nowa jezdnia i wiadukt już gotowe. Kied...

ZOBACZ TEŻ:

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński