W nocy ze środy na czwartek, w asyście służb technicznych Tramwajów Szczecińskich Swing odbył swoją pierwszą podroż po szczecińskich torowiskach. Przejechał z zajezdni Pogodno - al. Wojska Polskiego, ul. Wawrzyniaka, ul. Mickiewicza i ul. Żołnierską do pętli Krzekowo (i z powrotem).
- Wybór trasy nie był przypadkowy. Część przejechanej trasy będzie wyjazdem z zajezdni na trasę linii 7 (od zajezdni do ul. Mickiewicza) - mówi Dariusz Wołoszczuk z magistratu. - Tramwaj sprawdzony został także na fragmencie samej trasy siódemki (od skrzyżowania al. Bohaterów Warszawy z ul. Mickiewicza i Wawrzyniaka do pętli Krzekowo). Właśnie na tej linii (oraz na ósemce) będą kursowały niskopodłogowe tramwaje.
Podczas przejazdu w ramach homologacji wykonano próby hamowania w warunkach miejskich.
Na torowisku w ciągu ul. Żołnierskiej (pomiędzy przystankami "Wernyhory" a "Żołnierska") motorniczy rozpędzał tramwaj do prędkości 30 i 70 km na godz. Sprawdzane były wszystkie możliwe typy hamowania na torowisku w różnych warunkach. Do wywołania zjawiska śliskiej szyny użyte zostało płynne mydło.
Wszystko się udało.
W czwartek tramwaj czekają kolejne próby. Będzie sprawdzany z obciążeniem, którym będą betonowe bloczki o wadze 18 ton.
- W przyszłym tygodniu tramwaj ma otrzymać ostateczną homologację. Wówczas nie będzie przeszkód do rozpoczęcia regularnych kursów na liniach. Sukcesywnie będą szkoleni motorniczowie, którzy będą kierować nowoczesnymi tramwajami - dodaje Wołoszczuk.
Jeszcze w tym miesiącu do Szczecina dotrze drugi ze Swingów, który nie będzie już przechodził homologacji (jest ona udzielana jednorazowo dla wszystkich tramwajów tego samego typu). Łącznie do końca marca w Szczecinie ma być sześć Swingów wyprodukowanych przez bydgoską Pesę.
Czytaj e-wydanie »Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?