SPP w Szczecinie. Spór o płatne parkowanie u stóp szczecińskich Wałów Chrobrego

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
Zdjęcie radnego Marcina Pawlickiego pokazujące pusta ul. Komandorską po godz. 15.
Zdjęcie radnego Marcina Pawlickiego pokazujące pusta ul. Komandorską po godz. 15. Marcin Pawlicki
- Na jakiej podstawie Strefa Płatnego Parkowania została wyznaczona przy ul. Admiralskiej i ul. Komandorskiej, skoro nie są to obszary z deficytem miejsc parkingowych i nie pojawiał się tu problem rotacji pojazdów - pyta radny Marcin Pawlicki na dowód pokazując zdjęcia pustych miejsc. Wiceprezydent odpowiada innymi zdjęciami z dużą ilością zaparkowanych tam aut.

Chodzi o ulice Admiralska i Komandorska poniżej Wałów Chrobrego. Do godz. 15 miejsca parkingowe są w dużej części zajęte przez pracowników pobliskich urzędów. Od godz. 15 strefa świeci pustkami. Według radnego Pawlickiego to argument za przemyśleniem sensowności istnienia płatnej strefy na tych ulicach.

- Miejsca parkingowe są tam wykorzystywane tylko w godzinach pracy, później ulica jest w zasadzie pusta. Miasto poniosło i ponosić będzie straty z tytułu ustanowienia w tym miejscu strefy płatnego parkowania. Sygnały, które docierają z różnych instytucji, firm i mieszkańców w związku z funkcjonowaniem SPP uwidaczniają, jak pobieżnie zostały przeprowadzone konsultacje społeczne w tej sprawie. Proszę o weryfikację działalności Strefy Płatnego Parkowania i przeprowadzenie korekt, które poprawią sytuację - apeluje radny.

I prezentuje zdjęcia pustej strefy pod Wałami Chrobrego

W odpowiedzi Anna Szotkowska, zastępca prezydenta Szczecina pokazuje zdjęcie ulicy Komandorskiej mocno zapełnionej autami. Zapewnia, że organizacja SPP była poprzedzona badaniami.

- Wszelkie zmiany w funkcjonowaniu SPP są poprzedzone dogłębną analizą działania strefy i konsultacjami społecznymi. Z badań przeprowadzonych pod koniec 2018 roku przez Pracownię Inżynierii Komunikacyjnej wynika, że zapełnienie miejsc postojowych w godzinach maksymalnej kumulacji samochodów na większości ulic w kwartale Starzyńskiego, Wawelska, Jana z Kolna, Trasa Zamkowa wynosiło od 90 do 100 procent. Dotyczyło to także ulicy Komandorskiej i Admiralskiej. Pożądany wskaźnik to 80 proc. Zbyt wysoki wskaźnik w wielu miejscach strefy był argumentem za zmianą granic i taryfy opłat w SPP - mówi Anna Szotkowska.

Zwraca uwagę, że wolne miejsca parkingowe po godz. 15 nie są argumentem za zmianą granic SPP

- Duża liczba wolnych miejsc po godzinach pracy nie jest przesłanką do wyłączenia ulic ze strefy. W godzinach działania strefy miejsca postojowe na ulicach Komandorska i Admiralska są w znacznym stopniu zajęte, ale obecnie inaczej, niż przed wprowadzeniem zmian (od marca 2021r. - red.) dostępność wolnych miejsc jest zadowalająca. To dowód na to, że strefa w tym miejscu funkcjonuje prawidłowo - uważa Anna Szotkowska.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Co z miejscami w szczecińskiej Strefie Płatnego Parkowania?

W Strefie Płatnego Parkowania w Szczecinie nie ma już (prawi...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
nie parkują tu to pewnie są gdzie indziej ale pewnie najbardziej boli to pracujących tam urzędników. za to dla odwiedzających i załatwiających sprawy w urzędzie to plus bo w końcu jest gdzie stanąć
Dodaj ogłoszenie