Skład towarowy nie mógł podjechać, inny zgubił wagony. Kłopoty na linii kolejowej ze Szczecina do Polic

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Udostępnij:
Mieszkańcy mówią, że już nie pierwszy raz mają do czynienia z pociągami, które blokują przejazd. 14 stycznia doszło do takiego wydarzenia na ulicy Stołczyńskiej w Szczecinie. Kilka dni wcześniej doszło do rozłączenia wagonów pociągu towarowego.

PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowało nas, że 14 stycznia około godziny 8 pociąg towarowy relacji Strzegomek - Police Chemia z powodów technicznych zatrzymał się w obrębie przejazdu kolejowo-drogowego przy ulicy Stołczyńskiej.

- Na miejsce zostały natychmiast wysłane służby techniczne, które ściągnęły pociąg do Polic i około godziny 9.40 udrożniły przejazd. Sytuacja nie miała wpływu na ruch pociągów pasażerskich, ponieważ po linii poruszają się tylko pociągi towarowe - mówi Bartosz Pietrzykowski z PKP PLK S.A.

ZOBACZ TEŻ:

Miała jednak znaczenie dla mieszkańców Skolwina, którzy utknęli przed pechowym przejazdem. Mówią, że to nie pierwszy raz, kiedy składy towarowe stanęły, bo nie mogły podjechać pod "górę" w kierunku Polic. Do znacznie bardziej niebezpiecznej sytuacji doszło 10 stycznia.

- 10 stycznia około godziny 13:00 między Szczecinem Skolwin a Policami doszło do rozłączenia wagonów pociągu towarowego relacji Rybnik Towarowy - Police Chemia. W takiej sytuacji wagony automatycznie wyhamowały. Nie było zagrożenia. Wagony zatrzymały się w obrębie dwóch przejazdów kolejowo-drogowych. Po działaniach komisji i służ technicznych pociąg o godz. 15.30 kontynuował jazdę. Szczegółów na temat pociągu i przewożonych towarów może udzielić przewoźnik CTL Logistics Sp. z o.o. Za właściwe zabezpieczenie wagonów odpowiada przewoźnik. Komisja wyjaśni okoliczności incydentu - poinformował nas Bartosz Pietrzykowski.

Dodajmy, że powtarzające się kłopoty na linii nr 406, będą sprawdzone przez Urząd Transportu Kolejowego.

- Dotarły do nas informacje dotyczące linii nr 406. Jesteśmy na etapie ich weryfikacji - zapewnia Tomasz Frankowski, naczelnik Wydziału Wydział Komunikacji Społecznej UTK.

Dodajmy, że linia kolejowa nr 406 ma bardzo malowniczy przebieg przez północne osiedla Szczecina, biegnie ze Szczecina Głównego do Trzebieży przez Police. Ze względu na miejski charakter linii (w granicach administracyjnych Szczecina i Polic znajduje się ok. 80 procent trasy), na jej niespełna 36-kilometrowej trasie znajdują się aż 23 wiadukty, w tym 14 nad torami, 8 pod nimi, jedna kładka dla pieszych, oraz 21 przejazdów kolejowo-drogowych.

Szczecin Gocław. Z torów wypadła lokomotywa i trzy wagony. Z...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Ala66

Służb a nie służ technicznych. Może raz bez błędów?

G
Gość

A co będzie kiedy rusz SKM w takim przypadku , doszło by do katastrofy.

Przejdź na stronę główną Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie