Ze Szczecina do Poznania pojedziemy pociągiem 160 km/h i 50 min krócej. Kiedy?

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński

Wideo

Zobacz galerię (33 zdjęcia)
W Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim podpisano pakiet umów dotyczących modernizacji kolejnych odcinków linii Poznań – Szczecin. Pozwoli to podnieść prędkość pociągów i skrócić czas podróży.

WIDEO: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

"Połączenie Szczecin - Poznań ważne w w skali międzynarodowej, krajowej oraz regionalnej"

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy na odcinki:

  • Dobiegniew - Słonice;
  • Krzyż -Dobiegniew;
  • Wronki-Krzyż oraz na instalację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i sygnalizacji oraz urządzeń kolejowej sieci telekomunikacyjnej na odcinku Wronki-Słonice.

Prace na odcinku Słonice - Wronki to kolejny etap modernizacji ważnej trasy ze Szczecina do Poznania.

Zakończenie tych inwestycji planowane jest w 2022 roku.

- Inwestycje na magistrali E59 Szczecin - Poznań są ważne w skali międzynarodowej, krajowej oraz regionalnej. W efekcie prac, codzienne podróże koleją staną się jeszcze bardziej atrakcyjne. Istotnie poprawią się także warunki przewozu ładunków, co ma szczególne znaczenie w kontekście rozwoju zachodniopomorskich portów - mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Prace na linii Szczecin - Poznań

Na linii z Poznania do Szczecina już postępują prace na odcinkach Poznań – Wronki oraz Słonice – Szczecin Dąbie.

Pasażerowie sukcesywnie zyskują wyższy komfort podróży na stacjach i przystankach. Nowoczesne perony są już dostępne m.in.

  • w Poznaniu (Wola),
  • Kiekrzu,
  • Pamiątkowie
  • i Baborówku.

Zmieniają się przystanki i stacje w:

  • Rokietnicy,
  • Szamotułach,
  • Reptowie,
  • Stargardzie
  • oraz Choszcznie.

Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń najszybsze pociągi pojadą z Poznania do Szczecina z prędkością do 160 km/h. Skróci to czas przejazdu między Wielkopolską a Pomorzem Zachodnim nawet o ok. 50 min.

Nowoczesny system sterowania ruchem wraz z modernizacją przejazdów zwiększy bezpieczeństwo, a nowe Lokalne Centra Sterownia w Poznaniu oraz Stargardzie zapewnią sprawny przejazd pociągów na całej trasie.

ZOBACZ TEŻ:

Na dworcu w Stargardzie i w podstargardzkich miejscowościach...

PLK zmodernizują 10 stacji i przystanków

W ramach prac na odcinku Wronki - Słonice PLK zmodernizują 10 stacji i przystanków. Każda z nich będzie w pełni dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.

Na stacji Dobiegniew w ramach budowy przejścia podziemnego zainstalowane zostaną windy, które ułatwią podróże osobom o ograniczonej możliwości poruszania.

Zmodernizowane perony będą wyposażone w wiaty, ławki i tablice informacyjne oraz pochylnie ułatwiające dostęp do peronów.

Na dwutorowej trasie od Wronek do Słonic zarządca infrastruktury zmodernizuje ponad 150 km torów i sieci trakcyjnej. Na przebudowywanym odcinku zostanie podniesiony poziom bezpieczeństwa m.in. poprzez montaż dodatkowych zabezpieczeń na przejazdach.

PLK zmodernizuje również 29 przejazdów kolejowo-drogowych

W ramach całego odcinka Wronki - Słonice PLK zmodernizują 29 przejazdów kolejowo-drogowych, między innymi w miejscowościach: Drawski Młyn, Podlesiec, Mierzęcin, Dobiegniew, Bierzwnik, Rębusz i Słonice.

Przejazdy wyposażone zostaną w nowe rogatki, sygnalizacje świetlną i dźwiękową, a także zamontowane zostaną nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

STRABAG zmodernizuje 50 km linii kolejowej E59 Poznań - Szczecin

27 stycznia 2020 STRABAG popisał dwie umowy z PKP Polskie Linie Kolejowe SA na modernizację dwóch odcinków linii kolejowej E59 z Poznania do Szczecina na łączną kwotę ponad 1 mld zł.

  • Łączna wartość inwestycji: 1 017 650 000 PLN brutto
  • Modernizacja dwóch odcinków o łącznej długości ponad 51 km
  • Przebudowa 5 stacji kolejowych, modernizacja torów i sieci trakcyjnej, budowa 71 rozjazdów
  • Budowa 15 mostów, 3 wiaduktów oraz przebudowa 16 przejazdów kolejowych
  • Zwiększenie prędkości przejazdu pociągów pasażerskich do 160 km/h

POLECAMY TAKŻE: Nowy rozkład jazdy PKP od 15.12.2019. Co się zmieniło? Plakatowy rozkład jazdy - Szczecin Główny

Nowy rozkład jazdy PKP od 15.12.2019. Co się zmieniło? Plaka...

ZOBACZ TEŻ:

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
M.

Stargard 31.01.2020 firma prowadząca prace na stacji chyba zeszła z placu budowy. Nie ma żadnego pracownika. Przejazd pod wiaduktem powinien być niezwłocznie otwarty do czasu wznowienia robót. Przy takim tempie rok nie wystarczy.

g
gość

Kiedy? 25 lat temu za czasów "ekspressów"...

W
Wojtek

160 km/h prędkość godna mocarstwa regionalnego w XXI wieku!!!

Tyle to jeździły pociągi przed II wojną światową z Berlina do Szczecina. Miało być 200 km/h!!! W końcu Szczecin to najdalej od Warszawy leżące z głównych polskich miast. Tym bardziej prędkość na miarę cywilizacji europejskiej wskazana.

Żenada!! I jeszcze termin wykonania jak tempo budowy autostrad w Burkina Faso

Y
You

Wspaniala wiadomosc, doskonale to pokazuje ile lat jestesmy do tylu. Przewoz roweru w pociagu na trasach dalekobieznych graniczy z cudem. U sasiadow jak Czesi i Niemcy jest to juz standard od lat. 160km/h cod miod. wszyscy na pewno zaczna teraz pociagami jezdzic.

G
Gość

10 lat będą budować parędziesiąt kilometrów torów. Jak ma być dobrze w tym gówno kraju skoro tu wszystko tak długo trwa??

G
Gość
27 stycznia, 19:00, Pasażer:

Średnio na tej trasie to 5 minut raz na 20 lat do 2120 roku wyrobią się- to uwierzę w te 50 min szybciej

Pewnie za Po-Psl by osiągnęli w 2050

P
Pasażer

Średnio na tej trasie to 5 minut raz na 20 lat do 2120 roku wyrobią się- to uwierzę w te 50 min szybciej

G
Gość

Raczej nie szybko te 160 km/h, w Stargardzie zeszli z budowy.

Dodaj ogłoszenie