Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przyzwyczajamy się do zgłaszania dziur w jezdni na telefon

Mariusz Parkitny
Mariusz Parkitny
archiwum gs24.pl/zdjęcie ilustracyjne
Przez prawie dziesięć lat mieszkańcy Szczecina zgłosili prawie 60 tysięcy interwencji za pomocą miejskiej aplikacji Szczecin Alert 2.0. Zdecydowana większość została podjęta i załatwiona.

Od kilku tygodni mieszkańcy Szczecina mogą korzystać z nowej wersji aplikacji Alert Szczecin 3,0. Poprzednia funkcjonowała od 2014 r. Umożliwiała zgłaszanie na telefon zauważonych na mieście problemów.

- W kontekście niedawnego zamknięcia aplikacji Alert Szczecin 2.0 i wprowadzenia jej nowej wersji istotne jest podsumowanie działania poprzedniej wersji oraz ocena wpływu, jaki miała ona na życie mieszkańców i funkcjonowania Szczecina. Ile zgłoszeń zostało zarejestrowanych? Ile z tych zgłoszeń zostało zrealizowanych? Jakie kategorie zgłoszeń były najczęstsze? Ile osób zarejestrowało się jako użytkownicy - pyta radny Przemysław Słowik.

Od początku działania systemu mieszkańcy zgłosili 58 334 spawy, z czego ponad 55 tysięcy zostało zrealizowanych. 1410 jest w trakcie realizacji. Pozostałe odrzucono, bo nie spełniały warunków formalnych. Najwięcej spraw dotyczyło dziur w jezdniach, problemów z chodnikami, czy ścieżkami rowerowymi.

- Najczęściej zgłaszano sprawy związane z infrastrukturą dróg, chodników, ścieżek rowerowych, parkowania w miejscach niedozwolonych, pielęgnacji zieleni w mieście - wylicza Anna Szotkowska, zastępca prezydenta Szczecina do spraw komunalnych

W aplikacji zarejestrowało się 8600 użytkowników. Zostali automatycznie przeniesieni do nowej wersji systemu.

- Zbudowane przez lata doświadczenie oraz sugestie od mieszkańców pozwoliły na udoskonalenie oraz rozszerzenie funkcjonalności serwisu i wdrożenie ich w nowy system Alert Szczecin3.0. Poprawiono system komunikacji pomiędzy mieszkańcami, a pracownikami obsługującymi system, poprzez możliwość precyzyjnego oznaczenia lokalizacji zdarzenia na mapie. Uszczegółowiono zakres realizowanych spraw będących w kompetencji jednostek gminnych, rozbudowując drzewo kategorii zgłoszeń. System jest nieustannie udoskonalany pod kątem funkcjonalności na podstawie sugestii i uwag od mieszkańców - dodaje Anna Szotowska.

Nowe kategorie to m.in. wiaty przystankowe, znaki drogowe, uszkodzone place zabaw, wraki, dzikie zwierzęta). Ma to sprawniej delegować poszczególne zgłoszenia do realizacji. Nowością jest także możliwość dodawania zgłoszeń bez logowania przez stronę internetową.

Jakiego typ spraw można zgłosić urzędnikom do rozwiązania przez Alert Szczecin? Praktycznie wszystko, co rzuci nam się w oczy i przeszkadza, np. dziurę w ulicy, krzywy chodnik, uszkodzoną ławkę lub jakiś element placu zabaw, brak kosza na śmieci lub przepełniony kosz, a także dzikie wysypisko czy zarośnięty skwer. Zgłoszenie takiej sprawy przez Alert Szczecin to zaledwie kilka kliknięć w telefonie. W aplikacji można nie tylko zgłosić sprawę, ale także obserwować postęp prac nad jej realizacją.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński