Przebudowę ulicy Kolumba krytykuje sam wykonawca prac: błędy projektowe, niezidentyfikowane instalacje, kolizje...

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Udostępnij:
Prace trwają, ale są mocno ograniczone, tłumaczy wykonawca prac przy przebudowie ulicy Kolumba i pętli na Pomorzanach. Nie wiadomo o ile inwestycja zostanie opóźniona.

- Prace nie zostały wstrzymane, prowadzone są na obu dostępnych frontach, czyli na pętli Pomorzany i na zakresie ulicy Kolumba. Ich zakres został jednak istotnie ograniczony z powodu dużej liczby kolizji podziemnych, których nie odzwierciedlała udostępniona nam dokumentacja - wyjaśnia Marcin Wiśniewski, wiceprezes zarządu - dyrektor ds. Infrastruktury Tramwajowej ZUE SA. - Na pętli Pomorzany udało się rozwiązać kilka kolizji i otworzyć front robót, kontynuujemy więc prace w możliwym obecnie zakresie.

Jak przyznaje przedstawiciel ZUE, gorzej sytuacja przedstawia się ulicy Kolumba.

- Liczba kolizji podziemnych, błędów projektowych czy niezidentyfikowanych sieci jest ogromna i spowodowała wstrzymanie wielu naszych robót. Do czasu usunięcia kolizji sieci podziemnych nie będzie możliwości prowadzenia robót drogowo-torowych - mówi Marcin Wiśniewski. - Niemniej jednak prowadzimy prace wszędzie tam gdzie jest to możliwe. Udało się między innymi rozwiązać wielką kolizję starego gazociągu, który blokował niemalże cały odcinek od początku zakresu do kładki przy dworcu PKP. To niestety nie rozwiązało wszystkich kwestii, w tym problemów rzędnych wysokościowych torów, jezdni, odwodnienia układu torowo-drogowego.

ZOBACZ TEŻ:

Mieszkańców czekają kolejne zmiany w organizacji ruchu.

- Mając na uwadze problemy na obecnie rozpoczętych frontach robót, planujemy otwarcie kolejnych, co będzie się wiązało ze zmianami organizacji ruchu. Jesteśmy na etapie opracowania czasowych organizacji ruchu i niebawem będziemy mogli mówić o szczegółach. Nasze działanie ma na celu wykonanie robót rozbiórkowych i wcześniejsze zdiagnozowanie kolejnych potencjalnych kolizji uzbrojenia podziemnego - dodaje przedstawiciel ZUE.

Przypomnijmy, że remont obejmuje kompleksową przebudowę torowiska, jezdni, chodników oraz sieci trakcyjnej. Koszt prac to 262 miliony złotych, a wykonawcą jest firma ZUE, która prowadzi prace w ramach torowej rewolucji w centrum Szczecina.

Na razie nie wiadomo, o ile przesunie siew czasie zakończenie inwestycji.

- W tej chwili za wcześnie na mówienie o tym na jaki czas prace są wstrzymane oraz, że końcowy termin jest zagrożony. Roboty rozpoczęły się pod koniec ubiegłego roku i zaplanowane są całościowo na 720 dni - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik spółki Tramwaje Szczecińskie.

ZOBACZ TEŻ:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Mega

Mega Zestaw Narzędzi 144Elem. 58144

343,33 zł176,95 zł-48%
miejsce #2

Bosch

Bosch Zestaw Narzędzi X-line All In One 111 2607017394

380,95 zł245,70 zł-36%
miejsce #3

Fieldmann

Fieldmann Zestaw narzędzi 138 Szt. (FDG 5013-138R)

204,00 zł175,69 zł-14%
miejsce #4

Makita

Makita Zestaw narzędzi P-90532

659,00 zł635,79 zł
Materiały promocyjne partnera

Jakub Wiech: Ceny ropy naftowej wracają do poziomu sprzed wojny

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie