MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Śródmiejska Szczecina. Są przeciwnicy

Marek Jaszczyński
Dwupoziomowe skrzyżowanie trasy średnicowej z aleją Wojska Polskiego. Na górze ma być skrzyżowanie z wyspą centralną .
Dwupoziomowe skrzyżowanie trasy średnicowej z aleją Wojska Polskiego. Na górze ma być skrzyżowanie z wyspą centralną . Wizualizacja Urząd Miasta
Na konsultacjach było więcej przeciwników budowy obwodnicy.

W sali sesyjnej Urzędu Miasta po raz drugi odbyły się konsultacje dotyczące budowy VI etapu Obwodnicy Śródmiejskiej. To odcinek trasy od ulicy Arkońskiej aż do ul. Zaleskiego na Łęknie. W stosunku do pierwszego spotkania, które odbyło się w czerwcu zaszły zmiany w projekcie.

- Jezdnie obwodnicy skończą się przed ulicą Fałata, a dwie łącznice jedna na ulicę Traugutta, a druga w kierunku Arkońskiej - Niemierzyńskiej zapewnią prawidłowe funkcjonowanie węzła - mówi projektant Adam Sawicki z Biura Projektów Budownictwa Komunalnego S.A. - Przewidujemy także przesunięcie linii kolejowej w kierunku wschodnim.

Nie będzie też podziemnego przejścia do przystanków tramwajowych na alei Wojska Polskiego, tylko pasy z sygnalizacją. Zmiany to ukłon w stronę mieszkańców Łękna, którzy wskazywali bezsens inwestycji, która miałaby się zakończyć przed przejazdem kolejowym na styku ulicy Zaleskiego i Lindego. Jednak zmiany w projekcie nie przypadły do gustu mieszkańcom.

- Trasa będzie uciążliwa dla mieszkańców, budynki mieszkalne postawione na zaprawie wapiennej będą pękać - uważa Tadeusz Turek, jeden z mieszkańców.

Pojawił się zarzut, że zmiany w projekcie są kosmetyczne. - Mam wątpliwości czy spotkanie ma sens - dodał Tadeusz Rosner, przeciwnik obwodnicy.

Oklaski na sali wywołało wystąpienie Marka Duklanowskiego, radnego PiS, który przytoczył prognozy dotyczące spadku liczby mieszkańców do 2030 roku: Szczecin będzie miał o 80 tysięcy mniej ludności niż obecnie. - Mit o tym, że obwodnica rozwiąże problemy komunikacyjne, jest fałszywy. On może rodzić się w głowach osób czekających w korkach na Papieża Pawła VI i Zaleskiego. Gdyby „wąskie gardła” zastąpić skrzyżowaniami o ruchu okrężnym, ludziom jechałoby się szybciej, autobus stałby krócej, a 150 mln złotych można by przeznaczyć na porządne inwestycje w transport zbiorowy (np. tramwaj na 26 Kwietnia i Taczaka) - uważa radny Duklanowski.

Urzędnicy zapowiedzieli walkę z ciężkim transportem, który porusza się po ulicach Pogodna. - Zakażemy wjazdu w ulicę Traugutta - mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.

W czasie spotkania pojawiła się także informacja o tym, że ktoś zasadza drzewa w parku profesora Briksa. Do nasadzeń nie przyznał się magistrat. A więc kto? Nie wiadomo. W sprawie budowy odcinka obwodnicy wypowiedział się oddział IPN w Szczecinie, a chodzi o rzekome masowe groby tuż przy linii kolejowej. IPN nie ma informacji na ten temat. Potwierdza jedynie, że w latach 60-tych ubiegłego wieku odkryto szczątki ludzkie w rejonie ulicy Mickiewicza pochodzące prawdopodobnie z cmentarza komunalnego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński