Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Druga nitka gotowa w ciągu trzech lat

Grzegorz Drążek
Za dwa miesiące minie dziesięć lat od otwarcia obejścia Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Tyle czasu kierowcy czekają na drugą jezdnię, na którą już w 2007 roku zarezerwowano miejsce
Za dwa miesiące minie dziesięć lat od otwarcia obejścia Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Tyle czasu kierowcy czekają na drugą jezdnię, na którą już w 2007 roku zarezerwowano miejsce
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych wybrała wykonawcę drugiej nitki obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Droga ma być gotowa w ciągu trzech lat

W marcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że pięć firm złożyło oferty na wybudowanie długo wyczekiwanej przez kierowców w naszym regionie drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Najniższą cenę zaproponował Energopol-Szczecin Spółka Akcyjna (niespełna 42 mln zł). Wspólną ofertę złożyły firmy Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. i Strabag Sp. z o.o. (około 57,2 mln zł). Były też oferty Colas Polska Sp. z o.o. (ok. 59,8 mln zł), Budimex S.A. (ok. 59,8 mln zł) i Eurovia Polska S.A. (ok. 60,5 mln zł).

GDDKiA była gotowa wydać niemal 80 mln zł. Cenę proponowaną przez Energopol-Szczecin uznała za rażąco niską. W minionym tygodniu poinformowała, kto zbuduje drugą nitkę obwodnicy.

- Spośród pięciu złożonych ofert została wybrana oferta konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o. o. i Strabag Sp. z o. o. - czytamy w komunikacie GDDKiA. - Jeżeli nie będzie odwołań od wyników przetargu, to w III kwartale tego roku powinna zostać podpisana umowa na realizację tej inwestycji. Wykonawca będzie miał 15 miesięcy na wykonanie projektów i uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, następnie ruszą prace budowlane. Inwestycja powinna zostać ukończona w IV kwartale 2020 roku.

GDDKiA tłumaczy, że wybrana została najkorzystniejsza oferta. Cena była jednym z kryteriów wyboru, ale nie jedynym.

- Musimy tu dochować szczególnej staranności przy wyborze ofert, aby wybrać ofertę najkorzystniejszą i zminimalizować ryzyko odwołań od rozstrzygnięcia przetargu i sprawnie przejść następnie kontrolę Urzędu Zamówień Publicznych - wyjaśniał w czerwcu na łamach „Głosu” Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

W ramach inwestycji wybudowana zostanie jezdnia długości 6,4 km, a także droga wspomagająca Niedźwiedź-Zdunowo długości 3,2 km. Natomiast jezdnia, która już jest, ma zostać wyremontowana. Pierwszą jezdnię wybudowano w latach 2005-2007. Pierwotnie miała od razu być budowana druga nitka, ale zabrakło na nią pieniędzy. Przewidziano jednak rezerwę na drugą nitkę dzięki czemu teraz będzie musiał zostać wybudowany tylko jeden wiadukt.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński