Analitycy firmy Investment Support, jak i chyba same miasto, zdecydowanie wskazują na budowę stadionu w Dąbiu. Włodarze Szczecina poradzili sobie już z jednym problemem i podpisali umowę ze szczecińskim Aeroklubem odnośnie zmiany funkcjonowania pasa startowego. Tej inwestycji nie będzie w stanie w całości pokryć miasto, więc opierać się ona będzie na tzw. partnerstwie prywatno-publicznym (PPP).
Pojemność stadionu to również ważny temat. Jeżeli chcemy mieć w Szczecinie obiekt klasy elite, widzów musi zasiadać tam nie mniej niż 30 tysięcy. Koszt stadionu na 35 tysięcy kibiców (mówimy tylko o lokalizacji na lotnisku) to brutto nawet ok. 500 milionów złotych. 25-tysięczny obiekt kosztuje 263 mln, a 20-tysięczny 210. W te ceny wlicza się każdorazowo nie tylko sam stadion, ale również jego infrastrukturę, parkingi, czy ośrodek treningowy.
Kibice się niecierpliwią, piłkarze Pogoni Szczecin przebierają nogami w oczekiwaniu na nowy stadion, ale konkretnych decyzji na razie brak. Na najbliższe kilka lat ustalony jednak jest już plan, który ma zakończyć się w 2014 roku otwarciem obiektu w Dąbiu.
Obecnie jesteśmy na etapie konsultacji społecznych, w których m. in. Pogoń wskazać ma swoje wymagania co do obiektu. Później nastąpią konsultacje z inwestorami, badania ankietowe, a wszystko zakończy forum dla inwestorów pod koniec marca. Następny krok to ogłoszenie postępowania na wybór partnera prywatnego (kwiecień/maj 2010) oraz negocjacje z potencjalnymi inwestorami (do końca bieżącego roku). Składanie ofert przez zainteresowane podmioty zakończy się w lutym 2011 roku. Później nastąpi już tylko podpisanie umowy z wybranym oferentem (czerwiec 2011), no i rozpoczęcie budowy, która według optymistycznych prognoz potrwać ma do końca 2013 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?