Nie będzie tramwaju do Mierzyna? Nie ma wiążących decyzji

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Udostępnij:
Ta informacja zelektryzowała nie tylko mieszkańców Gumieniec, ale również Mierzyna. Urzędnicy odpowiadają, że nie ma rezygnacji z tej inwestycji.

W rejestrze umów zawartych przez Gminę Miasto Szczecin pojawiła się informacja o aktualizacji dokumentacji aplikacyjnej projektu „Budowa nowych tras tramwajowych w Szczecinie”, w związku z planowaną rezygnacją z zadania 1 - Budowa torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn. Aktualizację ma wykonać firma Wyg International za 34 440 złotych.

Czy to oznacza, że miasto rezygnuje z budowy nowej linii tramwajowej do granic miasta?

- Nie ma żadnej rezygnacji z budowy linii na Mierzyn. Do tego przetarg trwa - zapewnia w rozmowie z „Głosem” Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.

Dziś kilka godzin później po tej rozmowie pojawiło się oficjalne stanowisko biura prasowego szczecińskiego magistratu.

- Umowa dotycząca aktualizacji dokumentacji aplikacyjnej, jest potrzebna do tego aby przeanalizować wszystkie możliwe warianty w procesie decyzyjnym dotyczące rozbudowy torowiska do Mierzyna w porozumieniu z dwoma innymi projektami (przebudową ul. Arkońskiej oraz Szafera) - mówi Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta. - Podkreślamy również, że projekty komunikacyjne/tramwajowe są w dalszym ciągu priorytetem inwestycyjnym miasta i będą realizowane w pierwszej kolejności.

Spytaliśmy również, czy w grę nie wchodzi rezygnacja z klasycznej pętli w Mierzynie na rzecz tramwaju dwukierunkowego, który zmienia kierunek jazdy na „żeberku” (żeberko torowe składa się z ukośnego odcinka toru i 2 zwrotnic)?

- Nie jest to przesądzone - odpowiedział Michał Przepiera.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jakie znaczenie ma wejście Finlandii i Szwecji do NATO

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
@mieszkaniec okolic
Jakie kilkadziesiąt metrów? Raczej ok. 800 metrów, a to różnica.
S
Swoje wiem
Ten stadion nie powstanie za dużo inwestycji na raz
Ł
Łysy dres
Bardzo dobrze niech sobie mierzyny budują i wszyscy co wyprowadzają podatki że Szczecina czyli zpl itd

A od stadionu to wara kundle
Psy szczekają karawana jedzie dalej !!!!! Hahahaha
P
PIotr
Prezydent Krzystek jesli odwola tramwaj dla 15 000 mieszkancow gumieniec i mierzyna powinien zostac odwolany . To byla glowna o=bietnica kampanii wyborczej . Wazniejszy jest stadion za 400 milionow dla garstki pseudokibicow . A moze na budowie stadionu mozna ukrecic dobre lody na boku . Z takiej sumki duzo moze skapac . CBA powinno sie bacznie przygladac przetargom na Stadion i park wodny
m
mieszkaniec okolic
ten niby tramwaj to kilkadziesiat metrow dalej od ulicy Kwiatowej a kosztujacy miliony zupelnie niepotrzebnie wydanych zlotowek. Gdyby tramwaj pojechal do Skarbimierzyc to bylby sens. Wiem daleko ale wlasnie tam bo najwiecej ludzi dojezdza do zakladow pracy i spowrotem.
A
Ania
Rozumiem że lepiej wyremontować stadion ?
Więcej informacji na stronie głównej Głos Szczeciński
Dodaj ogłoszenie