Nadal nie wiemy, kto zbuduje linię tramwajową do pętli...

    Nadal nie wiemy, kto zbuduje linię tramwajową do pętli "Mierzyn"

    Zdjęcie autora materiału
    Marek Jaszczyński

    Głos Szczeciński

    Nadal nie wiemy, kto zbuduje linię tramwajową do pętli "Mierzyn"

    ©Archiwum

    Po raz kolejny został przesunięty termin otwarcia ofert od potencjalnych wykonawców najnowszej linii tramwajowej. Nie udało się 7 lutego, nowy termin otwarcia ofert to 13 lutego.
    Nadal nie wiemy, kto zbuduje linię tramwajową do pętli "Mierzyn"

    ©Archiwum

    To już kolejna zmiana terminu otwarcia ofert. Pierwotnie mieliśmy poznać firmy zainteresowane budową nowej linii tramwajowej 22 listopada, potem w połowie stycznia i na koniec tego miesiąca. Powód przesunięcia terminu? Ciągle ten sam.

    - Pojawiły się zapytania od zainteresowanych firm, musieliśmy mieć czas na opracowanie odpowiedzi. Musimy też dać czas na zapoznanie się z odpowiedziami - mówi Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta.

    Przypomnijmy, że chodzi o budowę torowiska do nowej pętli tramwajowej Mierzyn, która obejmuje przebudowę trasy tramwajowej na odcinku od Ronda Gierosa do ul. Kwiatowej z dobudową drugiego toru oraz budowę nowego odcinka torowiska dwutorowego od ul. Kwiatowej do nowo projektowanej pętli Mierzyn. W ramach prac przebudowana zostanie północna jezdnia ulicy Ku Słońcu na odcinku od ul. Krętej do ul. Przygodnej. Dodatkowo prace obejmą również wymianę nawierzchni i przebudowę istniejącej ścieżki rowerowej po północnej stronie ulicy, budowę dwóch parkingów rowerowych, budowę budynku dyspozytorsko-socjalnego, podstacji trakcyjnej oraz systemu monitoringu wizyjnego na pętli tramwajowej Mierzyn.

    Inwestycja będzie realizowana w latach 2019-202. Pod koniec ubiegłego roku Szczecin otrzymał dofinansowanie na ten projekt oraz dwie, inne ważne inwestycje komunikacyjne. Przebudowy ul. Arkońskiej wraz z budową torowiska od pętli Las Arkoński do al. Wojska Polskiego oraz Przebudowy ul Szafera na odcinku od al. Wojska Polskiego do Hali Widowiskowo-Sportowej wraz z budową torowiska i nowej pętli tramwajowej. Łączny koszt trzech inwestycji to 195 138 528,14 zł, z czego dofinansowanie to 85 729 000 zł.

    Czytaj treści premium w Głosie Szczecińskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (1)

    Dodaj komentarz
    Wszystkie komentarze (1) forum.gs24.pl

    Polub nas na Facebooku

    Zdjęcia z Polic

    Wideo z Polic

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    GS24 poleca:

    Osobowość Roku 2018 - zagłosuj już dziś!

    Osobowość Roku 2018 - zagłosuj już dziś!

    Mistrzowie Handlu - zgłoś swoich kandydatów

    Mistrzowie Handlu - zgłoś swoich kandydatów

    Hakerzy kradną dane ze smartfonów, zabezpiecz je.

    Hakerzy kradną dane ze smartfonów, zabezpiecz je.

    SPORTOWY SUKCES ROKU | Głosowanie zakończone poznaj laureatów

    SPORTOWY SUKCES ROKU | Głosowanie zakończone poznaj laureatów