Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lewica Razem o komunikacji miejskiej. Coraz mniej tramwajów, coraz mniej autobusów

Leszek Wójcik
Leszek Wójcik
Wideo
od 16 lat
Lewica Razem apeluje do prezydenta Piotra Krzystka: Więcej pieniędzy na komunikację miejską! I niech Pan sam, przez tydzień pojeździ tramwajem do pracy.

Przy likwidowanej pętli tramwajowej na Krzekowie Lewica Razem Szczecin zorganizowała konferencję prasową poświęconą szczecińskiej komunikacji miejskiej. Jej uczestnicy przy okazji zaproponowali nowe rozwiązania, które, ich zdaniem, ułatwią mieszkańcom Krzekowa i Bezrzecza w dotarciu do pracy.

Lewica Razem nie jest zadowolona z funkcjonowania miejskiej komunikacji, nie tylko tej tymczasowej zorganizowanej z powodu budowy ul. Sosabowskiego na Krzekowie.

- Zauważamy wiele nawarstwiających się od lat zaniedbań - mówi Adam Kościelak, radny krajowy Lewicy Razem. - Komunikacja z roku na rok działa coraz gorzej. Codziennie odwoływanych jest około dwustu kursów tramwajów i autobusów. Ja np. z Niebuszewa na dworzec jadę 40 minut!

Gospodarze konferencji zauważają, że po Szczecinie jeździ stary, wysłużony tabor, a siatka kursów jest ułożona tak, że uniemożliwia mieszkańcom niektórych dzielnic w dotarciu do pracy i szkoły.

- Co sprawia, że komunikacja przestała już być konkurencją dla samochodu - zauważa Izabela Olbratowska, radna krajowa Lewicy Razem. - Jest jedynie konkurencją dla wycieczek pieszych.

Zdaniem członków Lewicy Razem, również sposób w jaki skomunikowano Krzekowo-Bezrzecze z centrum jest niedostateczny.

- Wyklucza mieszkańców tych dzielnic i, kiedy się rozpocznie rok szkolny i akademicki, znacznie utrudni życie uczniom i studentom - podkreśla Damian Dobrucki, aktywista miejski. - Ale nie jesteśmy gołosłowni, mamy swoje propozycje zmian.

1. Co trzeci kurs (lub kurs odbywający się co 30-60 minut) autobusu linii 75 powinien odbywać się z wydłużeniem do przystanków: Modra, Krzekowo Kościół, Szeroka, Kleeberga, Reduty Ordona i dalej normalną trasą od przystanku Chłopickiego do Dworca Głównego.
2. Co trzeci kurs (lub kurs co 30-60 minut) autobusu linii 60 powinien się odbywać od Stoczni do przystanku Wincentego Pola i dalej trasą do przystanków Unii Lubelskiej, Rondo Olszewskiego, Arena Szczecin, Szafera, Modra, Krzekowo, Kościół, Szeroka i dalej normalną trasą od Łukasińskiego do Cukrowej.
3. Stworzenie tymczasowej linii tramwajowej dwukierunkowej (np. 7a) na odcinku od Turkusowej do Żołnierskiej (i odwrotnie).

Członkowie Lewicy Razem zapowiedzieli, że w przypadku jeśli miasto odrzuci ich propozycje (nie proponując żadnej alternatywy) złożą wniosek o przeprowadzenie konsultacji społecznych w tej sprawie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński