To most nad Odrą Zachodnią w Szczecinie, łączący szczeciński dworzec główny z Kępą Parnicką. To jedna z najbardziej eksploatowanych przepraw przez rzekę w centrum miasta. Od strony estetycznej można mieć wiele zastrzeżeń co do wyglądu przeprawy. Rdza pokrywa metalowe elementy, a i wypadałoby oczyścić elewację mostu. Jak się okazuje prace obejmą nie tylko przeprawę. Znamy zakres prac.
ZOBACZ TEŻ:
- Wzmocniona zostanie m.in. konstrukcja wiaduktu. Przygotowywane jest także odnowienie ponad 40-metrowego odcinka muru oporowego przy ulicy Owocowej - mówi Bartosz Pietrzykowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - W ramach inwestycji zaplanowano przebudowę przęseł i filarów oraz wzmocnienie przyczółków. Zamontowana będzie nowa sieć trakcyjna. Ułożone zostaną nowe tory, wykonana zostanie warstwa zabezpieczająca przed korozją, która dodatkowo poprawi wygląd wiaduktu. Rozpoczęcie prac planowane jest na pierwszy kwartał 2021 roku, a zakończenie na czwarty kwartał 2021 roku. W trakcie robót po wiadukcie będą kursowały pociągi. PLK są w stałym kontakcie ze spółką Tramwaje Szczecińskie, aby wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu skoordynować z planowaną przebudową torowiska na ulicy Kolumba. Ponadto do końca bieżącego roku planowane jest wykonanie remontu sąsiadującego z wiaduktem ponad 40-metrowego odcinka muru oporowego przy ulicy Owocowej.
Przypomnijmy, że most został zbudowany w 1868 roku, w ramach przebudowy dworca szczecińskiego z czołowego na przelotowy. W 1900 r. został wyremontowany na nowoczesny stalowy most obrotowy. W czasie II wojny światowej zniszczony. Odbudowany na początku lat 60. XX wieku.
Niedawno zakończyły się natomiast prace na konstrukcji wiaduktu przy ulicy Krzysztofa Kolumba. Obiekt został wzmocniony, co pozwala na jego bezpieczne użytkowanie przez kolejne lata. Zlikwidowano wszystkie pęknięcia, zarysowania i uzupełniono ubytki. Stalowe powierzchnie zostały wyczyszczone przez piaskowanie. Obiekt został zabezpieczony przed korozją oraz pomalowany.
Wzmocniono konstrukcję wiaduktu pod torami oraz wykonano jego odwodnienie. Powstały także nowe schody na skarpie. Prace były prowadzone tak, aby nie ograniczały ruchu kolejowego. Kierowcy narzekali jednak z powodu zamknięcia przejazdu.
Przy okazji odnowiono kilkusetmetrowy odcinek muru oporowego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na remont wiaduktu i muru oporowego przeznaczyły około 4 mln zł ze środków spółki.
- Odnowione obiekty znajdujące się przy jednym z najważniejszych ciągów komunikacyjnych, to również poprawa estetyki otoczenia - informuje Bartosz Pietrzykowski.
ZOBACZ TEŻ:
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?