Wewnątrz tunelu w dalszym ciągu trwa też wiercenie i wklejanie kotew pod wsporniki dla prefabrykatów. Aby wykonywanie konstrukcji wewnętrznych było sprawniejsze, przygotowuje się maszynę TULC, która ułatwi to zadanie.
Zarówno wewnątrz tunelu, jak i na zewnątrz (na wyspie Uznam) są demontowane rurociągi technologiczne TBM, którymi w trakcie drążenia, transportowano płuczkę wiertniczą i urobek. Trwa również rozbiórka niepotrzebnej już Stacji STP, gdzie separowano płuczkę.
A co na starcie?
W komorze startowej, czyli w miejscu, gdzie Wyspiarka rozpoczynała wiercenie, kontynuowane jest uszczelnienie ścian szczelinowych. Trwa też wzmacnianie rampy dojazdowej do tunelu.
ZOBACZ TEŻ:
W zakładzie prefabrykacji powstają zbrojenia dla prefabrykatów na konstrukcje wewnętrzne w tunelu. Poza tym, trwa murowanie ścian zewnętrznych budynków Biura Centrum Obsługi. Z kolei dla nieruchomości stacji Trafo TK 3 przygotowywane jest podłoże pod warstwę betonu wewnątrz obiektu.
Na mecie demontaż
Tymczasem po drugiej stronie Świny, na wyspie Wolin dalej trwa demontaż Wyspiarki. Zdemontowane elementy przewozi się na place składowe. Komora odbiorcza, w której maszyna zakończyła drążenie, jest czyszczona.
Prowadzi się także prace w rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową. Konstrukcja rampy jest wykańczana. Trwa również demontaż ściany szczelinowej zamykającej komorę odbiorczą TBM od strony rampy.
Nieustannie na obu wyspach prowadzone są prace przy budowie sieci uzbrojenia terenu i infrastruktury drogowej oraz roboty drogowe i humusowanie.
ZOBACZ TEŻ:
Bądź na bieżąco i obserwuj:
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?