Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rozbiórka Wyspiarki, która przewierciła tunel do Świnoujścia! Jej tarcza ma ponad 13 metrów średnicy! Zobacz ZDJĘCIA

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Trwa rozbiórka Wyspiarki
Trwa rozbiórka Wyspiarki mat.prasowe
Potężne dźwigi zdemontowały i wyciągnęły z komory odbiorczej głowicę urabiającą maszyny TBM. To kolejny ważny krok na drodze do rozbiórki Wyspiarki, która przewierciła już odcinek pomiędzy wyspą Uznam a Wolin. Tarcza maszyny miała ponad 13 metrów średnicy.

Po obu stronach Świny prowadzona jest rozbiórka Wyspiarki i systemów, które były potrzebne w trakcie drążenia tunelu. Zdemontowane elementy na bieżąco są przewożone na wcześniej przygotowane place składowe.

Ale demontaż to nie jedyne prace, jakie mają miejsce na budowie tunelu. Poza tym na wyspie Wolin, na odcinku od pierwszego segmentu do szesnastego trwają roboty wykończeniowe konstrukcji rampy. Z kolei na wyspie Uznam, w komorze startowej uszczelniane są ściany szczelinowe. W rejonie rampy i tunelu wykonywanego metodą stropową w dalszym ciągu wykańczana i uszczelniana jest konstrukcja.

Intensywne prace prowadzone są również wewnątrz wydrążonego tunelu. Montowana jest stalowa konstrukcja wzmacniająca obudowę tunelu przy wyjściu ewakuacyjnym nr 1 (EE1). Natomiast przy wyjściu ewakuacyjnym nr 2 (EE2) zakończono wykonanie podlewki konstrukcji wzmacniającej obudowę tunelu.

Przygotowywana jest druga maszyna (TULC), która będzie potrzebna do realizacji konstrukcji wewnętrznych w tunelu.

Poza tym wciąż trwa wiercenie i wklejanie kotew pod wsporniki dla prefabrykatów. Odbywa się także demontaż rurociągów technologicznych TBM.

ZOBACZ TEŻ:

Nieustanie pracuje zakład prefabrykacji. Powstaje tam zbrojenie dla prefabrykatów oraz prefabrykaty potrzebne do konstrukcji wewnętrznych w tunelu. Wykonane elementy póki co są transportowane na place składowe.

Trwa również murowanie ścian zewnętrznych w budynkach biura Centrum Obsługi. Przy trafostacji TK3 kontynuowane są roboty fundamentowe oraz przygotowywane jest podłoże i wykonywana jest warstwa betonu podłoża wewnątrz budynku.

Na obu wyspach wciąż prowadzone są prace drogowe i humusowanie. Przebudowywane i budowane są sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury drogowej.

Inwestorem jest Gmina Miasto Świnoujście. Inwestorem zastępczym Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Szczecin. Wykonawcą jest konsorcjum PORR/ Gülermak. Nadzór nad projektem pełni SWECO/Lafrentz.

ZOBACZ TEŻ:

Hotel Gołębiewski w Pobierowie

Hotel Gołębiewski w Pobierowie. Będą nowe miejsca pracy aż d...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński