Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Autobusy będą zatrzymywać się przy kładce na ul. Wilczej w Szczecinie

Marek Jaszczyński
Po obu stronach ulicy Wilczej mają powstać stałe przystanki. Autobus jadący  pod górę miałby zatrzymywać się na jezdni
Po obu stronach ulicy Wilczej mają powstać stałe przystanki. Autobus jadący pod górę miałby zatrzymywać się na jezdni Sebastian Wołosz
Dobra informacja dla pasażerów komunikacji miejskiej: będą nowe przystanki. Autobusy zatrzymają się przy ulicy Wilczej w Szczecinie i podobno nie zakorkują ulicy

To będzie spore ułatwienie dla mieszkańców ulicy Myśliwskiej, Świętoborzyców czy Tomaszowskiej.

- Starania o utworzenie przystanku podjąłem na prośbę mieszkańców jeszcze w poprzedniej kadencji i kontynuowałem je w ostatnich tygodniach - mówi Arkadiusz Marchewka, radny PO. - Odpowiedź ZDiTM-u bardzo mnie cieszy. Myślę, że mieszkańcy też będą zadowoleni.

Obecnie, aby skorzystać z komunikacji miejskiej, mieszkańcy są zmuszeni dojść do przystanku przy ul. Komuny Paryskiej, oddalonego od blokowisk. Na podobną trudność napotykają pasażerowie komunikacji miejskiej jadący z centrum miasta, ponieważ przystanek przy ul. Komuny Paryskiej jest jeszcze bardziej oddalony od ważnych części osiedla Książąt Pomorskich.

Przystanki po obu stronach jezdni mają powstać na wysokości wyjazdu z ul. Kułakowskiego. Nie ma problemu w przypadku autobusów jadących w kierunku placu Rodła, bo przed skrętem w ulicę Kułakowskiego jest zatoczka. Gorzej jest w przeciwną stronę. Ale według zapewnień nie będzie problemu, gdy na jezdni zatrzyma się autobus, żeby wysadzić pasażerów.

- Jezdnia w tym miejscu jest na tyle szeroka, że utworzenie przystanku po przeciwnej stronie dla jadących z centrum (na wysokości kładki dla pieszych) również odbyłoby się bez pogorszenia przepustowości drogi na tym odcinku - zapewnia Arkadiusz Marchewka. Obecnie Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego opracowuje dokumentację projektową dla ulicy Wilczej, uwzględniającą lokalizację nowych przystanków.

Temat nie jest nowy - już w 2003 roku okoliczni mieszkańcy wnioskowali o wyznaczenie zatoki dla autobusów w rejonie kładki. Jednak wówczas mówiono o poszerzeniu jezdni do dwóch pasów ruchu w obu kierunkach z barierą rozdzielającą na środku. ZDiTM nie przychylił się do pomysłu i przypomniał, że łuk jezdni ograniczony skarpą powoduje, że pojazdy pokonujące ten odcinek mają ograniczoną widoczność. Dlatego nie ma możliwości budowy zatoki autobusowej i lokalizacji przystanków w bezpośredniej bliskości kładki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński