Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zastawiają ulicę

Natalia Geldner, 21 marca 2006 r.
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Śródmieście” wysłała pismo do właściciela ulicy, firmy Echo Investment z prośbą o pozwolenie na ustawienie znaków zezwalających na wjazd tylko mieszkańcom ulicy.
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Śródmieście” wysłała pismo do właściciela ulicy, firmy Echo Investment z prośbą o pozwolenie na ustawienie znaków zezwalających na wjazd tylko mieszkańcom ulicy. Marcin Bielecki
Centrum handlowe "Galaxy" nie ma otwartego parkingu, na którym mogłyby stać autokary.

Uliczka, przy której parkują autobusy to mała osiedlowa droga od strony ul. Malczewskiego, która prowadzi bezpośrednio do wieżowca przy al. Wyzwolenia. Zatrzymujące się tam autobusy zajmują część ulicy i chodnika.

- Nasze autokary zatrzymują się tam tylko na kilka godzin - mówi Mieczysław Mularczyk, właściciel firmy przewozowej - Przywozimy głównie dzieci i młodzież szkolną, zazwyczaj na seans filmowy do kina. Tak więc to jest kwestia jedynie dwóch, trzech godzin.

Pracownicy innych przedsiębiorstw przewozowych, których autokary parkują w tym miejscu, nie chcieli z nami rozmawiać na ten temat. Dużo do powiedzenia mają za to mieszkańcy ul. Malczewskiego i al. Wyzwolenia.

- Jeśli autobusy parkują po jednej stronie tej drogi, to jeszcze jest dobrze - twierdzi pan Adam - Najgorzej, kiedy stoją po obydwu stronach. Wtedy przejeżdża się slalomem.

Zaparkowane tam autobusy bywają również przyczyną niebezpiecznych sytuacji.

- Raz mało co nie potrąciłem wybiegającego z autobusu dziecka - twierdzi zdenerwowany mieszkaniec pobliskiego wieżowca. - Autokary parkują codziennie, czasem jeden, a czasem kilka. Dlaczego parkują akurat tutaj?

Centrum nieprzystosowane

Okazuje się jednak, że CHR "Galaxy" nie posiada parkingu dla autokarów, a w parkingu podziemnym mieszczą się jedynie auta, których wysokość nie przekracza dwóch metrów.

- Jako inwestor i właściciel "Galaxy" bardzo chcielibyśmy dysponować parkingiem dla autokarów - twierdzi Wojciech Gepner z firmy Echo Investment S.A. - Jednak jego utworzenie nie było możliwe.Wynika to ze specyfiki projektu i jego lokalizacji w centrum miasta, ponieważ nie buduje się w takich miejscach jednopoziomowych parkingów otwartych.

Zbudowano jedynie zatoczkę od strony al. Wyzwolenia, która umożliwia zatrzymywanie się autobusu, wysiadanie i wsiadanie pasażerów. Nie może być jednak wykorzystywana jako miejsce dłuższego postoju. Część przyjeżdżających autokarów z zagranicy i okolicznych miejscowości zatrzymuje się na otwartym parkingu należącym do hotelu Neptun. Tam jednak za postój trzeba zapłacić: za godzinę: 10 zł, a za dobę: 90 zł. Być może właśnie ceny odstraszają niektórych kierowców autokarów, którzy wolą zatrzymać się w miejscu, gdzie nie trzeba za to zapłacić.

Czekają na znaki

Spółdzielnia Mieszkaniowa "Śródmieście" wysłała pismo do właściciela ulicy, firmy Echo Investment z prośbą o pozwolenie na ustawienie znaków zezwalających na wjazd tylko mieszkańcom ulicy.

- Pismo wpłynęło do nas 8 marca - mówi Wojciech Gepner z firmy Echo Investment S.A. - Jeszcze tego samego dnia została wysłana pozytywna odpowiedź, w której przychyliliśmy się do prośby Spółdzielni.

- Kiedy tylko otrzymamy pismo, natychmiast zlecimy ustawienie znaków zatrzymywania się i postoju- twierdzi Genowefa Juszczyszyn ze SM "Śródmieście" -Jeśli i to nie poskutkuje, będziemy zmuszeni prosić o interwencję Straż Miejską.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński