W portach Szczecin i Świnoujście wciąż rosną przeładunki

Bogna Skarul
Bogna Skarul
Port Szczecin-Świnoujście
Port Szczecin-Świnoujście
Udostępnij:
W portach Szczecin i Świnoujście wciąż rosną przeładunki. To dobra wiadomość, szczególnie w momencie, kiedy spora część gospodarki ma poważne kłopoty w związku z pandemią. Jak podaje Zarząd Portów Szczecin-Świnoujście w październiku przeładowano tam o 8,5 proc. więcej towarów niż w tym samym miesiącu 2019 roku.

Niekwestionowanym liderem wzrostów w relacji miesiąc do miesiąca jest ruda, na plusie o blisko 714 proc. Tuż za nią plasują się zboża z wynikiem 157,4 tys. ton (+83,2 proc.).

Bardzo dobrze wypadły także przeładunki kontenerów ze wzrostem na poziomie 37 proc. (10 636 TEU). Na plusie były także przeładunki drobnicy, wzrost o prawie dwa procent, to dzięki większym przeładunkom drobnicy kontenerowej oraz konwencjonalnej, w tym celulozy, papieru i wyrobów stalowych.

ZOBACZ TEŻ:

Pozostałe grupy towarowe, jak węgiel, paliwa, oraz inne masowe w październiku br. zakończyły miesiąc wynikiem ujemnym wobec października 2019 roku.

Ogółem bilans przeładunków po dziesięciu miesiącach tego roku w portach Szczecin i Świnoujście spadł o niecałe 5 procent.

- A ten wrześniowy i październikowy wynik w przeładunkach napawa nas lekkim optymizmem, że mimo pandemii, rok 2020 zakończymy z wynikiem identycznym jaki zanotowaliśmy w 2019 roku – mówi Monika Woźniak-Lewandowska, rzeczniczka prasowa ZPSŚ. Dodaje przy tym, że te ostatnie wyniki portu napawają tym bardziej dumą, bo inne, nie tylko europejskie porty, zanotowały spadek przeładunków nawet dwucyfrowy.

Październik to po wrześniu tego roku drugi miesiąc z rzędu, który oba porty kończą na plusie. – Chcemy osiągnąć wynik z ubiegłego roku czyli 30 mln ton przeładowanych towarów – podkreśla rzeczniczka.

Dodaje przy tym, że pomimo trudnej sytuacji epidemiologicznej na świecie ciągłość dostaw towarów w zespole portów Szczecin-Świnoujście została w pełni zachowana, a wszystkie najważniejsze inwestycje w obu portach przebiegają zgodnie z planem.
Półmetek minęła rozbudowa i przystosowanie do obsługi transportu intermodalnego Terminalu Promowego w Świnoujściu.

W Szczecinie i Świnoujściu bez utrudnień trwają największe w historii, warte blisko 1,5 mld złotych prace modernizacyjne poprawiające dostęp kolejowy do portów.

Tor wodny Świnoujście-Szczecin pogłębiany jest do głębokości 12,5 metra, co co umożliwi zawijanie większych statków do szczecińskiego portu, a w konsekwencji pozyskanie dodatkowych kontrahentów i ładunków.

ZOBACZ TAKŻE:

Pogłębienie toru wodnego Świnoujście - Szczecin. Rozpoczęły ...

Bądź na bieżąco i obserwuj:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie