Umowa przyznająca wsparcie unijne na realizację projektu została podpisana 19 grudnia 2012 r. Koszt projektu wynosi 318,8 mln zł, z czego środki unijne stanowią 267,4 mln zł.
Zakres inwestycji obejmuje obustronną modernizację umocnień brzegowych toru wodnego, z jednoczesną regulacją linii brzegu, w tym prace związane z rozbiórką nabrzeża oraz likwidacją przeszkód nawigacyjnych.
Elementem zadania jest również budową nabrzeża technicznego (postojowego) na zachodnim brzegu wyspy Mielin, modernizacja oświetlenia brzegowego oraz sieci infrastruktury będących m.in. elementem Radarowego System Zarządzania i Kontroli Ruchu Statków na torze wodnym Świnoujście - Szczecin.
W ramach projektu zostanie wybudowana droga wzdłuż zachodniego brzegu Kanału Piastowskiego oraz zabezpieczenie przebiegu drogi istniejącej po wschodniej stronie kanału. Wykonane zostaną również roboty czerpalne oraz roboty zawiązane z zachowaniem głębokości toru.
Dzięki realizacji projektu przebudowanych zostanie ponad 13 km umocnień brzegowych wzdłuż toru wodnego Świnoujście - Szczecin po wschodniej i zachodniej stronie. Nastąpi także poprawa bezpieczeństwa żeglugi, warunków nawigacyjnych i oświetlenia oraz ograniczone zostaną koszty remontów umocnień.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?