Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Takiego typu tramwaju w Szczecinie jeszcze nie ma! Zostanie złożony na miejscu

Marek Jaszczyński
Firma ze stolicy Wielkopolski chce dostarczyć części do zbudowania pierwszego, częściowo niskopodłogowego tramwaju dla Szczecina.
Takiego typu tramwaju w Szczecinie jeszcze nie ma! Zostanie złożony na miejscu

- Takiego typu tramwaju w Szczecinie jeszcze nie ma - mówi Dariusz Wołoszczuk, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Pojazd samodzielnie pod nadzorem pracowników producenta złożą pracownicy Tramwajów Szczecińskich. Kompletny tramwaj trafi do zajezdni w al. Wojska Polskiego.

Jedyna oferta na tramwaj w częściach wpłynęła od firmy Modertrans z Poznania. Opiewa na kwotę ok. 3,6 miliona złotych netto (4,5 mln brutto).

- Zgodnie z zapisami specyfikacji, tramwaj ma mieć długość pomiędzy 28 a 32 m, przy czym minimum 25 proc. tramwaju musi mieć niską podłogę - wyjaśnia Dariusz Wołoszczuk z ZDiTM.

- Sprawdzamy ofertę pod kątem formalnym - mówi Krystian Wawrzyniak, prezes spółki TS. - Jeżeli nie będzie problemów to umowę podpiszemy w ciągu dwóch tygodni.

Ustaliliśmy, że Modertrans - o ile zostanie podpisana umowa - zaoferuje swojego moderusa beta MF 02 AC. To nowy, jednoprzestrzenny i trójczłonowy pojazd. Środkowy segment tramwaju jest niskopodłogowy. Tramwaj wyposażony jest w szerokie drzwi otwierane na zewnątrz. Wagon ma długość 28,25 metra. Może zabrać 207 pasażerów.

- Ale będzie to tramwaj zgodny z wymaganiami spółki Tramwaje Szczecińskie - usłyszeliśmy od przedstawiciela poznańskiego producenta. - Moderusy beta jeżdżą nie tylko w Poznaniu, ale również w Gdańsku i Elblągu. Coraz częściej przewoźnicy pytają o te wagony, są tańsze od całkowicie niskopodłogowych wagonów co najmniej o połowę. Zaletą jest to, że mogą kursować po trudniejszych torowiskach.

Tramwaje Szczecińskie zastanawiają się czy w przyszłości nie montować podobnych tramwajów w kooperacji. Pracownicy spółki mają doświadczenie w montażu tramwajów. Po Szczecinie kursuje już 14 wagonów Moderus Alfa (połączonych w 7 składów), które zostały od podstaw zmontowane w warsztatach przy ul. Klonowica. Pudła do tych wagonów także dostarczyła firma z Poznania. Wagony kursują m.in. na liniach 5 czy 11. Są to jednak wagony w całości wysokopodłogowe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński