Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Kolejne firmy pomogą przy budowie? Polskie Linie Kolejowe rozważają taką możliwość

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Już jedna firma wsparła wykonawcę infrastruktury kolejowej w ramach SKM. Inwestor nie wyklucza, że pojawią się kolejne, jednak zastrzega, że nie ma konkretnych planów. PKP PLK liczy, że spółka Trakcja otrząśnie się ze stagnacji i ruszy do pracy.

- Nie ma konkretnych planów, ani odcinków na które miałyby zostać skierowane firmy. Cały czas liczymy, że po wsparciu przez ZRK - DOM, Trakcja SA na przełomie pierwszego i drugiego kwartału będzie systematycznie zwiększać zaangażowany potencjał - informuje Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP PLK.

Kim jest nowy wykonawca, który wejdzie na tory w tym miesiącu?

To Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o. (jest spółką należącą do grupy kapitałowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.). Dotychczasowe dokonania firmy świadczą o tym, że PLK wybrały właściwie. Wśród realizacji spółki jest m.in. wymiana nawierzchni torowej na odcinku Wrocław-Wróblin, modernizacja linii kolejowej nr 273, na odcinku Dolna Odra – Szczecin, modernizacja linii kolejowej nr 18 Kutno – Piła, na odcinku Toruń – Bydgoszcz.

ZOBACZ TEŻ:

Zgodnie z umową wartą ok. 29,9 mln zł ze środków budżetowych, ZRK DOM wzmocni grunt, podtorze i skarpy, a także przebuduje nawierzchnię na ok. 2,5 km odcinku linii Szczecin Główny – Police. Prace ZRK-DOM Poznań planowane są do końca tego roku.

- Wykonawstwo zastępcze zapewni front robót dla Trakcji S.A. Prace wykonywane przez ZRK-DOM Poznań w zakresie m.in. dodatkowego wzmocnienia gruntu, podtorza i skarp, a także przebudowy elementów nawierzchni, pozwolą Trakcji S.A. wchodzić sukcesywnie na plac budowy już od przełomu I i II kwartału br. Przy zapewnieniu oczekiwanego potencjału przez tę firmę, inwestycja zostanie zrealizowana do końca obecnej perspektywy finansowej Unii Europejskiej, czyli do końca 2023 roku - wyjaśnia Bartosz Pietrzykowski.

Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej prowadzona jest na podstawie porozumienia między samorządami Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, a PKP Polskimi Liniami Kolejowymi. W projekcie wartym ponad 800 milionów złotych, z czego większość pieniędzy pochodzi z funduszy unijnych, każdy partner ma swój obszar odpowiedzialności. Dziś samorządy, zgodnie z harmonogramem, projektują i budują infrastrukturę wokół przystanków kolejowych.

Niedawno firma KRISTONE Krystian Suda została wybrana w przetargu na wykonanie infrastruktury, miejskiej części przystanku Szczecin Skolwin Północny (Artyleryjska). Zgodnie ze złożoną ofertą koszt prac ma wynieść 650 491,34 zł brutto. Ta sama firma złożyła ofertę na wykonanie infrastruktury Przystanku Gocław. To kwota 122 667,90 zł brutto, jednak na realizację zadania zabezpieczono 57 609,37 zł brutto. Oferta będzie teraz analizowana przez komisję przetargową.

ZOBACZ TEŻ:

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński