- Niezbędna była inwentaryzacja prac oraz materiałów na placu budowy. Już ten zakres wykonano. Przekazanie placu budowy wykonawcy zastępczemu ZRK-DOM Poznań na odcinku linii kolejowej nr 406 Szczecin Główny – Police (tzw. spornym odcinku) planowane jest w lutym - informuje Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Kim jest nowy wykonawca?
To Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o. (jest spółką należącą do grupy kapitałowej PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.). Dotychczasowe dokonania firmy świadczą o tym, że PLK wybrały właściwie. Wśród realizacji spółki jest m.in. wymiana nawierzchni torowej na odcinku Wrocław-Wróblin, modernizacja linii kolejowej nr 273, na odcinku Dolna Odra – Szczecin, modernizacja linii kolejowej nr 18 Kutno – Piła, na odcinku Toruń – Bydgoszcz.
Zgodnie z umową wartą ok. 29,9 mln zł ze środków budżetowych, ZRK DOM wzmocni grunt, podtorze i skarpy, a także przebuduje nawierzchnię na ok. 2,5 km odcinku linii Szczecin Główny – Police. Prace ZRK-DOM Poznań planowane są do końca tego roku.
- Wykonawstwo zastępcze zapewni front robót dla Trakcji S.A. Prace wykonywane przez ZRK-DOM Poznań w zakresie m.in. dodatkowego wzmocnienia gruntu, podtorza i skarp, a także przebudowy elementów nawierzchni, pozwolą Trakcji S.A. wchodzić sukcesywnie na plac budowy już od przełomu I i II kwartału br. Przy zapewnieniu oczekiwanego potencjału przez tę firmę, inwestycja zostanie zrealizowana do końca obecnej perspektywy finansowej Unii Europejskiej, czyli do końca 2023 roku - wyjaśnia Bartosz Pietrzykowski.
Przypomnijmy, że kulą u nogi budowy SKM są dwa zadania zlecone przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Pierwsze to modernizacja 24 km linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny – Police. Drugie zadanie to modernizacja wybranych elementów infrastruktury pasażerskiej na liniach kolejowych 273 (tzw. „Nadodrzanka”), 351 (Poznań Główny – Szczecin Główny) oraz 401 ( Szczecin Dąbie – Świnoujście).
Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej prowadzona jest na podstawie porozumienia między samorządami Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego, a PKP Polskimi Liniami Kolejowymi. W projekcie wartym ponad 800 milionów złotych, z czego większość pieniędzy pochodzi z funduszy unijnych, każdy partner ma swój obszar odpowiedzialności. Dziś samorządy, zgodnie z harmonogramem, projektują i budują infrastrukturę wokół przystanków kolejowych. Za modernizację i budowę linii kolejowych wraz z wybranymi przystankami odpowiada PKP PLK. Wybrany przez kolejarzy generalny wykonawca - TRAKCJA SA ma już wielomiesięczne opóźnienia w stosunku do pierwotnych harmonogramów.
ZOBACZ TEŻ:
Szczecińska Kolej Metropolitalna: Będzie wykonawca zastępczy...
iPolitycznie - 300 milionów Putina by skorumpować Świat
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?