Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

SENS: Jeśli nie w szybki tramwaj to zainwestujmy w komunikację miejską

(ta)
Stowarzyszenie Estetycznego i Nowoczesnego Szczecina oraz Szczecińskie Towarzystwo Miłośników Komunikacji Miejskiej wysłały do prezydenta Piotra Krzystka wniosek o przesunięcie niewykorzystanych na Szczeciński Szybki Tramwaj funduszy na inwestycje w komunikację miejską.

- Dofinansowanie unijne zostało przyznane Szczecinowi na inwestycję w komunikację miejską (Szczeciński Szybki Tramwaj). W razie fiaska rozmów ze Stowarzyszeniem Ocalmy Zabytek powinno ono zostać przesunięte na inne inwestycje w komunikację miejską a nie, jak proponuje Wiceprezydent Szczecina Bogdan Jaroszewicz - na inwestycje drogowe - twierdzą członkowie SENS'u.

Wysłali w tej sprawie wniosek do prezydenta miasta Piotra Krzystka.

Treść listu znajdziesz poniżej:

Szczecin, 6 grudnia 2011 r.

Pan Piotr Krzystek
Prezydent Miasta Szczecin

Wniosek o przesunięcie niewykorzystanych na budowę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju funduszy na inwestycje w komunikację miejską

Szanowny Panie Prezydencie,

Stowarzyszenia SENS oraz STMKM z niepokojem przyjęły oświadczenie Wiceprezydenta Szczecina Bogdana Jaroszewicza, z którego wynika, że budowa Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju jest poważnie zagrożona. Z jeszcze większym niepokojem przyjęliśmy informację (nazwaną “planem awaryjnym"), iż niewykorzystane środki przyznane Szczecinowi na ten cel mogłyby zostać przesunięte na inwestycje o innym przeznaczeniu, niż transport zbiorowy.

Pieniądze unijne przeznaczone na Szczeciński Szybki Tramwaj miały być inwestycją w transport publiczny. Według zapewnień Wiceprezydenta, niewykorzystane środki będą jednak przeniesione na inwestycję drogową, konkurującą z potrzebą rozwoju transportu publicznego w naszym mieście. Powstaje tutaj poważne niebezpieczeństwo cofnięcia z tego powodu funduszy unijnych i przekazania zagwarantowanych nam wcześniej 106 mln zł na inwestycje rezerwowe w całym kraju, gdzie jest wielu chętnych oczekujących na "potknięcie się" Szczecina.

Kierując się dobrem naszego miasta przygotowaliśmy wspólnie plan ratunkowy, nazwany roboczo "Mapą drogową dla Komunikacji Miejskiej". Umożliwi on wykorzystanie dofinansowania unijnego zgodne z zamierzonym celem i uratowanie tak dużej sumy pieniędzy przyznanej Szczecinowi. Chodzi o inwestycje w komunikację miejską, a dokładniej o odkładaną od lat budowę torowisk tramwajowych w ciągu ulic Mieszka I, 26 Kwietnia oraz niezwykle potrzebnego połączenia Hali Widowiskowo-Sportowej z istniejącym układem torowym.

Zgodnie z uchwaloną i obowiązującą Polityką Transportową Miasta Szczecin, tramwaj jest u nas podstawowym środkiem komunikacji miejskiej. Wymienione inwestycje są miastu niezwykle potrzebne, teren pod budowę większości z nich jest już zarezerwowany i przygotowany. Sprawy własnościowe są w większości uporządkowane, wybudowane już są wiadukty kolejowe przecinające ul. 26 Kwietnia oraz Mieszka I. Kroki, które w naszej opinii należy niezwłocznie podjąć, aby zmieścić się w bardzo krótkim czasie jaki Szczecinowi pozostał, są następujące:

- rzeczowa dyskusja na temat przesunięcia środków, poparta lobbingiem parlamentarzystów,
- natychmiastowe rozpisanie przetargów z uwzględnieniem formuły Zaprojektuj i Zbuduj,
- zintensyfikowanie prac nad studium wykonalności Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej oraz jak najszybsze rozpoczęcie rozmów z partnerami, celem uwzględnienia potrzeb skomunikowania Prawobrzeża, jak i docelowo całego obszaru metropolitalnego.

Z poważaniem,

Damian Lachowski
Prezes Stowarzyszenia SENS

Robert Łubiński
Wiceprezes Stowarzyszenia STMKM

**Czytaj również komentarz Internauty www.mmszczecin.pl

Pożegnamy się z szybkim tramwajem? To może powinniśmy pożegnać się i z prezydentem?

**

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński