Remont dworca PKP w Szczecinie spowoduje paraliż? Kasy po drugiej stronie ulicy

Marek Jaszczyński marek.jaszczynski@mediaregionalne.pl
Pasażerowie będą musieli przechodzić przez ulicę w drodze do tymczasowego dworca. Bez sygnalizacji świetlnej to będzie bardzo niebezpieczna droga.
Pasażerowie będą musieli przechodzić przez ulicę w drodze do tymczasowego dworca. Bez sygnalizacji świetlnej to będzie bardzo niebezpieczna droga. Andrzej Szkocki
PKP na czas remontu dworca głównego chce przenieść kasy do budynku naprzeciwko obiektu. Pasażerowie będą musieli przechodzić przez ruchliwą ulicę. Może dojść do niebezpiecznych sytuacji i zatorów na ulicy.

- Dowiedziałem się, że na czas remontu dworca wszystko ma być przeniesione na drogą stronę ulicy do siedziby Szczecińskiego Centrum Przedsiębiorczości - napisał do nas pan Maciej, nasz Czytelnik. - Ktoś chyba tego nie przemyślał, ulica Kolumba to jedna z głównych arterii miasta, tłumy pieszych będą co chwilę przechodzić przez ulicę. To grozi paraliżem komunikacyjnym i przede wszystkim brakiem bezpieczeństwa.

Ulica Kolumba jest w tym miejscu szeroka. Nie tylko jeżdżą tędy samochody, ale również tramwaje. Nie ma sygnalizacji, a więc pieszy jest w niekomfortowej sytuacji.

Spółka PKP uspokaja. Uzyskaliśmy zapewnienie, że wykonawca, do którego zadań należy uruchomienie dworca tymczasowego, jak i związana z tym zmiana organizacji ruchu, prowadzi rozmowy w sprawie ewentualnego uruchomienia sygnalizacji świetlnej.

- Rozmowy prowadzone są z ZDiTM, policją oraz Wydziałem Gospodarki Komunalnej UM Szczecin - zapewnia Katarzyna Grzduk z biura prasowego Polskich Kolei Państwowych S.A.

Przebudowę dworca wraz z infrastrukturą torowo-peronową przeprowadzi konsorcjum firm: Winnicki oraz Maxto z Sochaczewa. Termin realizacji inwestycji ustalono na koniec października przyszłego roku. Nie wiadomo jeszcze, kiedy rozpoczną się prace na dworcu Szczecin Główny.

- Dokładny harmonogram będzie znany dopiero po zakończeniu prac projektowych, za mniej więcej dwa tygodnie - mówi Katarzyna Grzduk.

Remont obejmie przebudowę budynku dworca, wejścia do schronu z tunelu, wymiana nawierzchni na peronie 1. i 4., wymiana wiaty na peronie 4. oraz budowa nowej kładki z ul. Owocowej. Część prac, stanowiąca około 15 procent wartości zamówienia i zakresu projektu, została przesunięta na nową perspektywę finansową. To przebudowa peronu 2 i 3, wiaty nad peronami 1,2,3 oraz remont starej kładki.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jolanta Niemcewicz

Szczecin zasługuje na dworzec z klasą! Czas najwyższy na dworzec z prawdziwego zdarzenia. Wszystkie większe miasta mają nowoczesne dworce a Szczecin - łaty starej farby nad głowami.. w budynku i podziemiu hula wiatr.. Wiaty powinny być wyremontowane. To bardzo ważne, bo tam wysiada i oczekuje podróżny a to on jest tu najważniejszy. Wiaty stanowią nie tylko pierwsze wrażenie wizerunkowe o Szczecinie ale poczucie dbałości o podróżnego z praktycznej strony. Utrudnienia zniesiemy o ile prace nie będą się przeciągały w nieskończoność, poza planowany jedne rok. Mi dla Szczecina marzył się dworzec podobny do krakowskiego - porządnie wykonany od A do Z, a nie kilka po sobie mniejszych remontów istniejącego stanu.. Obym się myliła pisząc o dużo dłuższym terminie realizacji wspominając wiele inwestycji jak choćby Aleję Kwiatową czy Arkonkę, ponieważ wymienione są fakultatywne a infrastruktura punktowa głównego węzła komunikacyjnego jest niezbędna do funkcjonowania miasta. Szczecin zasługuje na dworzec z klasą!

s
starszy od węgla

Typowe polskie myślenie i podejście.Nie ma pieniędzy na cały projekt,więc robi się wybraną część,odkładając w czasie ( czytaj wieczne nigdy) realizację kolejnego etapu.Zrobi się "kosmetykę" i dobre wrażenie tylko po to by zmienić oblicze tej rudery.W/g mnie jest to trwonienie publicznych środków a przy tym "okazją" na szemrane interesy i korupcję przy realizacji tego przedsięwzięcia.W takiej Bydgoszczy która w jednakowym co Szczecin czasie otrzymała zgodę i środki,zdecydowano się na wyburzenie,zrównanie z ziemią całego budynku i całkowitą przebudowę dworca.Popatrzcie na jakim etapie budowy jest dzisiaj Bydgoszcz a na jakim i w jakim zakresie Szczecin.Czy to oznacza,że dla Warszawy Szczecin nie istnieje,że miejscowi decydenci nie umieją,nie potrafią negocjować i dbać o rozwój regionu-? Sprawa kas biletowych.Czy nie prościej i bezpieczniej dla pasażera byłoby wybudować prowizorycznych kas lub postawienie kontenerów od strony ul Owocowej,lub na czas remontu zaadaptować pomieszczenia przyległej starej parowozowni-? Projekt z ulicą Kolumba jest obarczony tak samo kosztami i sporym ryzykiem narażającym podrużnych na wypadki.Władze miasta i dyrekcja PKP idzie zwyczajnie"na skróty" i nie do końca wytęża swój umysł,czekając na reakcje i podpowiedzi mieszkańców.Rozwiązań jest cała masa-wybrano moim zdaniem najgorszy z możliwych bo zdecydowanie narażający podróżnych na niebezpieczeństwo.Jestem bardzo ciekaw opinii Policji i innych instytucji które będą ten"projekt" oceniać i opiniować bo w końcowym rozliczeniu to na nich będzie spadać odpowiedzialność za wszystkie wypadki w tym miejscu.A że one nastąpią to chyba nikt logicznie myślący nie ma co do tego wątpliwości.

m
magda

Ale gdyby mialy byc czynne kasy tylko od Owocowej (o ile dobrze pamietam nazwe ulicy) to tez byloby zle. Kazdy remont pociaga za soba niedogodnosci, mozna je minimalizowac ale sie ich nie uniknie. Nie moga postawic przeciez baraczku malego  bo troche osob sie jednak przewija i bilety kupuje, wiec 1 kasa bedzie niewydolna. P.S. A gdyby tez z 1-2 kasy uruchomioc w dawnym kiosku "przyklejonym" do Poczty? Idacy od strony miasta mieliby po drodze. A wysiadajacy z 75 to na Kolumba mogliby kupowac. Choc nie wiem jakie wymogi musi taki punkt spelniac.

a
abc
W dniu 09.10.2014 o 18:02, limaK napisał:

Wooow to chyba przed wyborami samorządowymi oddadzą do użytku wyremontowany dworzec?

To są ogólnokrajowe sprawy zarządu PKP, urząd miasta nie zdecyduje o tym, czy budować, czy też nie, bo nie mają z czego, skoro to jest własność PKP. Wybory samorządowe nie mają żadnego bytu z tym, natomiast co innego można powiedzieć o przyszłorocznych wyborach parlamentarnych - to ma duże znaczenie.

D
Darek

Panie Kazimierzu!

Głeboki ukłon. Dawno mnie nie rozbawił żaden tekst, jak ten przez Pana napisany. Bardziej współcześnie - LOL, a co tam, nawet ROTFL ;-)

 

K
Kazimierz

A po co ta kloej ? Wybudować ścieżki rowerowe i dworzec rowerowy ( że też bezSENS nie wpadł jeszcze na ten pomysł ) i będzie git

l
limaK

Wooow to chyba przed wyborami samorządowymi oddadzą do użytku wyremontowany dworzec?

Dodaj ogłoszenie