Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa na odcinku linii ze Szczecina do Poznania. Finał prac! Zobacz film i dużą galerię zdjęć

OPRAC.: Redakcja
Zakończyły się prace związane z przebudową układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E-59 na odcinku Rokietnica – Wronki. Odcinek o długości 35,14 km jest częścią linii kolejowej relacji Poznań Główny – Szczecin Główny.

Wartość kontraktu wyniosła 556 mln zł netto Budimex zakończył prace związane z przebudową układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E-59 na odcinku Rokietnica Wronki.

Zakres prac obejmował:

  • przebudowę 77 km toru kolejowego,
  • przebudowę 74 km sieci trakcyjnej,
  • przebudowę 2 stacji kolejowych: Szamotuły i Wronki oraz 3 przystanków: Pamiątkowo, Baborówko i Pęckowo,
  • budowę 2 przejść pod torami: Szamotuły i Wronki,
  • przebudowę 10 peronów wraz z małą architekturą oraz dostosowanie ich do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • modernizację 18 mostów i wiaduktów kolejowych i drogowych,
  • modernizację 19 przejazdów kolejowo-drogowych.

- Odcinek Rokietnica-Wronki to kolejny zaawansowany projekt o strategicznym znaczeniu dla całego krajowego transportu kolejowego. Linia E-59 stanowi element transeuropejskiej sieci transportowej. Budimex jest obecnie w czołówce wykonawców w zakresie modernizacji infrastruktury kolejowej. Nasze doświadczenie, ludzie i sprzęt umożliwiają nam realizację każdej inwestycji kolejowej w Polsce mówi Artur Popko, Prezes Budimex S.A.

ZOBACZ TEŻ:

W ramach zrealizowanych robót wykorzystano: Zabudowaliśmy 55 rozjazdów kolejowych z czego większość dostarczana w technologii blokowej na 4 godzinnych zamknięciach nocnych linii. 51 km kolumn przemieszczeniowych DSM do wzmocnienia podtorza, 18 km prefabrykowanych pali żelbetowych, Ponad 0,5 mln ton kruszyw do wykonania tego zadania potrzeba było aż 660 wyłączeń nocnych w całej linii kolejowej, ponieważ przez cały czas linia była czynna i korzystali z niej pasażerowie. Kontrakt obejmował m.in. powstanie nowoczesnego, zaawansowanego technicznie mostu przez Wartę we Wronkach, o długości wynoszącej 193 m.

- Innowacyjność wykorzystanego rozwiązania technicznego polega na zastosowaniu konstrukcji ustroju nośnego, którego głównym elementem jest trójprzęsłowa konstrukcja zespolona w postaci pojedynczego dźwigara stalowego kratowego z żelbetową płytą współpracującą. Długość mostu w osiach dylatacji to 193 m. Natomiast rozpiętość teoretyczna przęseł wynosi 86 m długości dla przęsła nurtowego, a przęsła zalewowe mierzą odpowiednio po 52 m długości. Zastosowana technologia pozwoliła na skrócenie czasu realizacji mostu w zakresie jednego toru do 180 dni. Należy tutaj podkreślić, że tego rodzaju rozwiązanie jest pierwszym zastosowanym w Polsce przez firmę Budimex - mówi Maciej Olek, Dyrektor Dywizji Budownictwa Kolejowego Budimex SA.

- Realizacja tej inwestycji miała na celu przede wszystkim podniesienie prędkości ruchu pasażerskiego do 160 km na godzinę, zwiększenie bezpieczeństwa na skrzyżowaniach drogowo-kolejowych, zmniejszenie kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury kolejowej, ale przede wszystkim chodzi o zwiększenie atrakcyjności oferty przewozowej dla pasażera poprzez skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie komfortu podróży i eliminację barier architektonicznych dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się mówi Paweł Chlasta - Dyrektor Kontraktu Budimex SA.

Przebudowa na odcinku linii ze Szczecina do Poznania. Finał ...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński