Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnicę Stargardu w ciągu DK20 chce budować siedem firm. Inwestycja coraz bliżej realizacji

Grzegorz Świstak
Grzegorz Świstak
Siedem firm konkuruje o prawo do zaprojektowania i wybudowania 4,3 km obwodnicy Stargardu
Siedem firm konkuruje o prawo do zaprojektowania i wybudowania 4,3 km obwodnicy Stargardu archiwum/zdjęcie ilustracyjne
Przedsięwzięcie mające na celu rozbudowę infrastruktury drogowej Stargardu nabrało realnych kształtów. Jak wynika z najnowszych informacji, siedem firm konkuruje o prawo do zaprojektowania i wybudowania 4,3 km obwodnicy Stargardu. Zakres cenowy złożonych ofert oscyluje pomiędzy 76,04 a 91,59 miliona zł, a najbardziej konkurencyjną propozycję przedstawił renomowany wykonawca – firma Strabag.

Inwestycja powstanie w ramach programu budowy 100 obwodnic, a jej realizacja została zaplanowana na lata 2024-2027.

W zakres kryteriów oceny ofert wchodzi: w 55% cena, w 10% przedłużenie okresu gwarancji na instalacje oraz konstrukcje wsporcze, w 30% przedłużenie gwarancji na obiekty mostowe, a w 5% zagospodarowanie na placu budowy pozyskanego destruktu asfaltowego.

Wybrany wykonawca będzie zobowiązany do przygotowania projektu budowlanego i uzyskania decyzji ZRID w ciągu 17 miesięcy od podpisania umowy. Przewiduje się, że prace budowlane rozpoczną się w 2025 roku i zająć mają 15 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych).

Od kilkunastu lat, dzięki południowej obwodnicy, kierowcy omijają miasto korzystając z drogi ekspresowej S10. Za kilka lat z centrum Stargardu zniknie także DK20. Trasa ta obecnie prowadzi od węzła Stargard Wschód na S10 przez miejscowości Święte i Strachocin do miasta, gdzie na trasie przejazdu jest wiele przejść dla pieszych i skrzyżowań.

Nowa obwodnica wyeliminuje ruch tranzytowy z centrum miasta, co przyczyni się do redukcji hałasu i innych negatywnych skutków ruchu drogowego. Trasa obwodnicy będzie także efektywnym rozwiązaniem dla kierowców dzięki znacznemu skróceniu dystansu i czasu przejazdu przez miasto.

Obwodnica Stargardu będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Droga rozpocznie się od węzła Stargard Wschód na połączeniu DK20 i S10. W ramach inwestycji planowana jest przebudowa połączenia S10/DK20 po północnej stronie węzła.

Trasa obwodnicy będzie prowadziła w kierunku północnym. Przejdzie przez dolinę rzeki Krąpiel, następnie drogę powiatową Strachocin – Sułkowo, gdzie zaplanowano budowę wiaduktu w ciągu drogi powiatowej. Dalej obwodnica przejdzie nad linią kolejową nr 202 Stargard – Gdańsk i włączy się w obecny przebieg DK20 około 500 metrów za granicą miasta Stargard.

Plan orientacyjny obwodnica Stargardu DK20
Plan orientacyjny obwodnica Stargardu DK20 gov.pl
od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński