Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Próby zielonej fali

Maciej Janiak, 30 stycznia 2006 r.
Zaczęło się dostrajanie świateł na skrzyżowaniach pod otwieraną jutro ul. Krzywoustego.

- Programujemy pod szczecińskich kierowców - tłumaczy fachowiec z drogówki.
Roboty trwają od kilku dni. Wszystko jest związane z uruchomieniem przebudowywanej od lipca zeszłego roku ul. Krzywoustego.

- Sygnalizacja jest dostosowywana pod ul. Krzywoustego, żeby ruch postępował płynnie - zaznacza Marek Trzciński, inspektor z Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta. - Wiąże się to z koordynacją ruchu od Bramy Portowej przez plac Kościuszki do Turzynu oraz od Bramy Portowej przez plac Zgody do pl. Sprzymierzonych.

Część zmian już działa, mają doprowadzić do sytuacji, w której centrum nie będzie się korkowało. Poprawić ma się nie tylko przejazd przez miasto, ale przechodzenie po pasach. Takie poprawki są już na Bramie Portowej. Idąc od strony poczty po pasach do Galerii Centrum jeszcze do niedawna robiło się to "na raty".

- Teraz można przejść bez czekania - tłumaczy Trzciński. - Podobnie jest po drugiej stronie, od popularnego "grzybka" do dworca PKP. Już można powiedzieć, że poruszanie się pieszych poprawiło się.

Dodatkowy czas zyskali kierowcy jadący od pl. Zwycięstwa, w lewo w Niepodległości. Teraz jedzie się o jednym czasie z pojazdami w kierunku Mostu Długiego. Poprawione jest też przejście przez pasy od strony Wyszyńskiego na przystanek "trójki".

- Teraz przebiegać na czerwonym piesi nie będą, "trójka" nie odjedzie, bo pieszy dostaje zielone światło - zapewniają fachowcy.

Zmiany będą też na pl. Zgody, są już na skrzyżowaniu Wojska Polskiego i Jagiellońskiej. Wypróbowano już sygnalizacje na skrzyżowaniach ul. Bogusława i Królowej Jadwigi z Krzywoustego. Zmieniony program działa na pl. Zwycięstwa. Koordynacja polega na tym, żeby zapewnić jak najbardziej płynny przejazd od Bramy Portowej do Bohaterów Warszawy i do pl. Sprzymierzonych.

- Zmiany wprowadzamy pod szczecińskich kierowców, - zapewnia aspirant Janusz Mila, inżynier ruchu drogowego ze szczecińskiej drogówki. - Nasi kierowcy nie umieją często ruszać na zielonym świetle. Spod sygnalizatora nie rusza kolumna aut, kiedy zapala się sygnał, bo kierowcy dopiero szukają biegów. A to są poważne straty czasowe. Programy dostosowujemy do rzeczywistości.

Kiedy Krzywoustego ruszy, fachowcy mają przyglądać się funkcjonowaniu zmian i wprowadzać poprawki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński