Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Powstaje nowa droga i torowisko. Pierwszy tramwaj pojedzie już latem

OPRAC.:
Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
W czerwcu i w lipcu tego roku, po nowym torowisku - od strony ul. Żołnierskiej - pojadą tramwaje na pętlę przy hali Netto Arenie.
W czerwcu i w lipcu tego roku, po nowym torowisku - od strony ul. Żołnierskiej - pojadą tramwaje na pętlę przy hali Netto Arenie. Andrzej Szkocki
Inwestycja potrwa jeszcze rok, ale już w czerwcu i w lipcu tego roku, po nowym torowisku - od strony ul. Żołnierskiej - pojadą tramwaje na pętlę przy hali Netto Arenie.

- Prace idą zgodnie z planem – informuje Krystian Wawrzyniak, prezes Tramwajów Szczecińskich. – Oddania całej arterii do użytku spodziewamy się w lutym 2025 roku, ale pierwszy tramwaj od strony Żołnierskiej na pętlę Szafera wjedzie wcześniej. Zakładamy, że będzie to przełom czerwca i lipca.

Torowisko zarówno w stronę ul. Taczaka jak i Szafera zostało ułożone i podbudowane betonem. Układane są szyny w ciągu ul. Żołnierskiej, oraz liczne rozjazdy, m.in. umożliwiające przejazd tramwajów do Wydziału Remontowego przy ul. Klonowica. W sumie długość szczecińskich torów tramwajowych zwiększy się o dwa kilometry. Obecnie robotnicy m.in. układają chodniki i przygotowują fundamenty pod słupy sieci trakcyjnej. Montaż samej sieci powinien zacząć się za kilka tygodni.

Nowe jezdnie i torowiska w 80 procentach przebiegają przez tereny zielone, wykonawca nie napotyka na niespodzianki w infrastrukturze podziemnej, a to sprawia, że prace idą zgodnie z harmonogramem.

W ramach II i III etapu przebudowy ul. Szafera powstaną:

  • dwukierunkowa droga wraz ze ścieżką rowerową i chodnikami
  • trzy przystanki autobusowo-tramwajowe
  • jeden przystanek tramwajowy
  • dwie zatoki autobusowe.

- W rezultacie dwupasmowa dwukierunkowa arteria połączy ulicę Krzywoustego (przez 26 Kwietnia, Taczaka i Sosabowskiego i przebudowaną Szafera) z al. Wojska Polskiego. Obsługę linii tramwajowych ze zlikwidowanej pętli Krzekowo przejmie pętla Szafera - informuje Wojciech Jachim, rzecznik spółki Tramwaje Szczecińskie.

Znacząco poprawi to komunikację w rejonie ul. Szerokiej oraz dojazd do Bezrzecza i Osiedla Zawadzkiego. Wartość kontraktu:102 mln zł brutto. Połowę tej kwoty gmina Szczecin otrzymała z rządowego programu Polski Ład. Wykonawca: Konsorcjum firm - TORMEL Sp. z o.o. – i STANLED I Sp. z o.o.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński