MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Polic. Zmiany w przebiegu trasy i podział inwestycji na etapy

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Police otrzymały 245 mln zł z V edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych dla obwodnicy Polic stanowiącej dojazd do węzła Police Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina
Police otrzymały 245 mln zł z V edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych dla obwodnicy Polic stanowiącej dojazd do węzła Police Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina Archiwum gs24.pl
Po pierwsze obwodnica Polic nie będzie poprowadzona przez Mścięcino. Po drugie budowa odcinka od strony Szosy Polskiej, omijającego Przęsocin, jest przesunięta na kolejny etap prac.

Najnowsze ustalenia dotyczące budowy obwodnicy Polic omówiono w czasie wczorajszej sesji Rady Miejskiej w Policach. Władysław Diakun, burmistrz Polic poinformował, że nowa droga będzie wiodła od drogi powiatowej 3914Z (droga z Polic do Przęsocina) do drogi wojewódzkiej nr 114 (między Policami a Trzeszczynem). Nie będzie odcinka od ulicy Nadbrzeżnej w Policach. Inwestycja będzie też podzielona na etapy.

- Nie będzie odcinka obwodnicy od ul. Ostoi - Zagórskiego i wschodniego obejścia Przęsocina, to połączenie ze Szczecinem będzie przesunięte do drugiego etapu - poinformował Ryszard Kowalski szef pracowni projektowej Dróg i Mostów DIM. - Musimy zrealizować obwodnicę do 2028 roku, bo Zachodnia Obwodnica Szczecina ma być gotowa do 2030 roku. Wówczas będziemy przygotowani, żeby osłonić Police przed ruchem tranzytowym. Zderzymy się z sytuacją, gdzie będzie duże natężenie ruchu w kierunku węzła Police na ZOS-i.

Znane są też prognozy ruchu drogowego w Policach do 2040 roku. Według eksperta, bez budowy obejścia drogowego, mieszkańców Polic czekają spore kłopoty. Do miasta wjedzie dziennie 8000 pojazdów.

ZOBACZ TEŻ:

- To spowoduje duże kłopoty komunikacyjne. Specyficzny układ miejski: zjazdy do posesji, przejścia dla pieszych, przystanki w godzinach szczytu spowodują poważny problem w centrum Polic - poinformował Damian Kraśniański, ekspert prognozowania ruchu z firmy Damart.

Nie lepiej w 2040 roku ma być też na ulicy Przęsocińskiej między Policami a Przęsocinem, gdzie planowane natężenie to 8500 pojazdów na dobę. Rozwiązanie tego problemu leży we współpracy ze Szczecinem.

- Musi być zaangażowany Szczecin, który powinien poprowadzić nowe korytarze transportowe. Potrzebne są dodatkowe analizy, z której strony poprowadzić obejście Przęsocina - dodaje Damian Kraśniański.

Ekspert dodał, że modelowanie ruchu to tylko prognoza.

- Nie możemy w sposób precyzyjny określić przyszłych potoków ruchu. Praktyka pokazuje, że ruch po realizacji inwestycji wzrasta i jest większy niż wynika z prognozy - informuje Damian Kraśniański.

Ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i wykonanie obwodnicy Polic jest planowane do połowy lipca. Gmina zastrzega, że choć wskazała powyższy przebieg, to istotne w przebiegu obwodnicy Polic będą ustalenia z Wodami Polskim, Eneą, PKP, a przede wszystkim decyzja środowiskowa wydana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Szczecinie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dzień Matki. Jak kobiety radzą sobie na rynku pracy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński