MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Polic. Tak wygląda koncepcja przebiegu arterii po konsultacjach. Sprawdź szczegóły!

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Policcy radni poznali proponowany przebieg obwodnicy Polic. Proponowany przebieg ma pogodzić strony konsultacji i Szczecin, którego urzędnicy rekomendowali początek drogowego obejścia Polic od strony Skolwina.

Prezentacja z podsumowania konsultacji dotyczących przebiegu obwodnicy Polic odbyła się w czasie sesji Rady Miejskiej w Policach.

- Staraliśmy się wypracować kompromis. Kompromisy mają to do siebie, że wszyscy coś tracą i zyskują - mówi Aneta Soprych - Kuśnierz, naczelnik Wydziału Rozwoju i Funduszy Pomocowych Urzędu Miejskiego w Policach, która prezentowała podsumowanie konsultacji. - Zyskujemy możliwość odciążenia Starego Miasta i dalszych rozmów ze Szczecinem, celem wypracowania miejsca wpięcia dodatkowej drogi między miastami. Taki przebieg zamierzamy złożyć we wniosku o dofinansowanie. Teraz najważniejszy jest wybór wykonawcy.

Radni poznali dwa warianty proponowanego przebiegu obwodnicy. W obu przypadkach obwodnica zaczyna się od ulicy Nadbrzeżnej, gdzie zaproponowano rondo, stąd prowadzi nad linią kolejową nr 406. Byłaby to droga jednojezdniowa.

- Przebieg będzie wymagał zbudowania obiektu nad torami, ale jest w ramach możliwości finansowych, jesteśmy w stanie to zrealizować - potwierdził Jakub Pisański, zastępca burmistrza Polic.

Dalej obwodnica prowadzi do ulicy Przęsocińskiej, przed wjazdem do Miasteczka Rzemieślniczego, w tym miejscu wpina się w drogę powiatową do Przęsocina. Jeszcze przed wjazdem do Przęsocina droga odbija na zachód i wiedzie przy linii energetycznej. Odległość od zabudowań ma wynieść 120 metrów. Następnie odbija na północ, przecina drogę wojewódzką nr 114 (na wschód od Tanowa i Trzeszczyna) i ma prowadzić do przyszłego węzła Police na planowanej Zachodniej Obwodnicy Szczecina.
W drugim wariancie obwodnica zakłada dojazd do Trasy Północnej w Szczecinie, byłaby to wówczas droga dwujezdniowa.

Jakie opinie zyskała koncepcja?

- Cieszy mnie to, że zaproponowano przebieg wzdłuż linii energetycznych, to doby pomysł, korzystamy z korytarzy, który nie będą zabudowane - komentował na gorąco Grzegorz Ufniarz, radny niezależny.

- Koncepcja przeprowadzenia obwodnicy w naszej ocenie jest modyfikacją wariantu żółtego. Jego pozytywnym aspektem jest wyprowadzenie przebiegu z okolic Osiedla Leśnego od strony działek, od ujęcia wody i nie odcina mieszkańców okolić os. Dąbrówki od lasu w kierunku Mścięcina. To są dobre efekty. Niestety są też wady. Droga nadal nie prowadzi na kierunku północ-południe tylko niestety wschód- zachód. Dużym kosztem ekologicznym i ekonomicznym ma powstać obwodnica, która wyprowadzi ruch na niedrożne już dziś Mścięcino i Przęsocin, paraliżując życie tych mieszkańców , a resztę skazując na wiecznie zakorkowane drogi. To jest duży problem nad którym musimy dalej dyskutować - zauważa Krystian Kowalewski, radny klubu Projekt Police.

Dodajmy, ze zaprezentowana koncepcja jest zbieżna z tym, co rekomendowały władze Szczecina.

- Miasto Szczecin rekomenduje wariant "żółty" z wprowadzoną modyfikacją - uzupełnieniem o odcinek łączący ulicę Przęsocińską z ulicą Nadbrzeżną - informuje Daniel Wacinkiewicz, zastępca prezydenta Szczecina w odpowiedzi na interpelację Łukasza Kadłubowskiego, radnego KO. - Rozwiązanie to uwzględnia najbardziej funkcjonalny przebieg dróg, niezbędny do wykształcenia w możliwie najkrótszym czasie, ciągu komunikacyjnego, umożliwiającego obsługę tarasu dolnego Szczecina - terenów przemysłowych, zlokalizowanych w rejonie ciągu ulic: Nad Odrą - Stołczyńska, z ominięciem silnie zurbanizowanych terenów mieszkaniowych zarówno w Policach, jak i w Szczecinie.

Dodajmy, że już wcześniej Szczecin sygnalizował, że nie będzie kontynuacji budowy Trasy Północnej, a tym samym nie będzie połączenia z wariantem "niebieskim", który omija Przęsocin.

- Na dzień dzisiejszy nie ma jednak żadnych dofinansowań czy to krajowych w ramach KPO, czy przede wszystkim, klasycznych Unijnych. Bez porozumienia Rządu z Unią Europejską nie można mówić o realizacji inwestycji, ponieważ nie ma na ten moment wsparcia finansowego - mówił Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Od jutra strefa buforowa na granicy z Białorusią

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński