MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnicą Polic pojedziemy najwcześniej pod koniec 2028 roku

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Droga powiatowa nr 3914Z między Policami a Przęsocinem, to stąd ma być poprowadzona planowana obwodnica Polic w kierunku węzła Police na Zachodniej Obwodnicy Szczecina
Droga powiatowa nr 3914Z między Policami a Przęsocinem, to stąd ma być poprowadzona planowana obwodnica Polic w kierunku węzła Police na Zachodniej Obwodnicy Szczecina UM w Policach
Pięć lat ma potrwać projektowanie i budowa drogowego obejścia Polic. Nie było odwołań od przetargu, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podpisać umowę z wykonawcą inwestycji.

W przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy Strabag. Minęło 10 dni od otwarcia kopert, a konkurenci nie złożyli odwołań. Umowa zostanie podpisana 16 listopada. Znamy też harmonogram prac przy inwestycji.

- W ciągu 20 miesięcy ma być opracowana dokumentacja projektowa wraz z wszelkimi pozwoleniami, a łącznie w ciągu 60 miesięcy ma być zakończona realizacja, czyli pod koniec listopada 2028 roku - mówi Krzysztof Kuśnierz, naczelnik Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego Urzędu Miejskiego w Policach.

Police otrzymały 245 mln zł z V edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych dla obwodnicy Polic stanowiącej dojazd do Węzła Police Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina. Promesę potwierdził Bank Gospodarstwa Krajowego. Strabag wycenił swoje usługi na 116 492 685 złotych i udzielił 60 miesięcy gwarancji na prace. To firma znana w regionie m.in. z budowy pierwszego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju czy budowy S10, a konkretnie drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Strabag modernizował również drogę ze Szczecina do Polic w Przęsocinie. Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji środowiskowej, a potem budowa drogi.

Nadwyżka, która wynika z różnicy między kwotą złożoną przez Strabag a wysokością dofinansowania, nie może jednak być wykorzystana na budowę łącznika między obwodnią Polic a Szczecinem. Z wydaniem nadwyżki z przetargu nie jest jednak tak łatwo. To rezerwa.

- Jeżeli okaże się, że w ramach realizacji robót, grunty będą niekorzystne, to rzeczywiście w ten sposób będziemy mogli generalnemu wykonawcy zwiększyć kwotę wynagrodzenia - wyjaśnia Krzysztof Kuśnierz, naczelnik Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego Urzędu Miejskiego w Policach.

Przypomnijmy, że gmina Police chce wybudować nową drogę od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 114 (ul. Tanowska) aż do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3914Z Szczecin-Przęsocin-Police. Natomiast odcinek od skrzyżowania z drogą powiatową nr 3914Z (ul. Przęsocińska) do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3934Z (ul. Nadbrzeżna), będzie wyłącznie zaprojektowany.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Ceny złota na nowym, historycznym poziomie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński