Za najkorzystniejsza uznano ofertę Strabagu, który wycenił swoje usługi na 116 492 685 złotych. To firma znana w regionie m.in. z budowy pierwszego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju czy budowy S10, a konkretnie drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki. Morzyczyna i Zieleniewa. Firma udzieliła 60 miesięcy gwarancji na prace.
To przetarg w formule "zaprojektuj i wybuduj". Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji środowiskowej, a potem budowa drogi. Zamawiający chce wybudować nową drogę od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 114 (ul. Tanowska) aż do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3914Z Szczecin-Przęsocin-Police. Na trasie będą trzy ronda: na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 114 (ul. Tanowska), na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 3913Z Police-Siedlice-Pilchowo i na skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 3914Z (ul. Przęsocińska).
Natomiast odcinek od skrzyżowania z drogą powiatową nr 3914Z (ul. Przęsocińska) do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3934Z (ul. Nadbrzeżna), będzie wyłącznie zaprojektowany.
Kiedy będzie gotowa obwodnica Polic?
- Musimy zrealizować obwodnicę do 2028 roku, bo Zachodnia Obwodnica Szczecina ma być gotowa do 2030 roku. Wówczas będziemy przygotowani, żeby osłonić Police przed ruchem tranzytowym. Zderzymy się z sytuacją, gdzie będzie duże natężenie ruchu w kierunku węzła Police na ZOS-i - poinformował Ryszard Kowalski szef pracowni projektowej Dróg i Mostów DIM.
Police otrzymały 245 mln zł z V edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych dla obwodnicy Polic stanowiącej dojazd do węzła Police Zachodniego Drogowego Obejścia Szczecina.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?