Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Polic. Duże zainteresowanie przetargiem. Termin składania ofert wydłużony

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Koncepcja przebiegu obwodnicy Polic.
Koncepcja przebiegu obwodnicy Polic. Materiały UM w Policach
Najwcześniej 31 sierpnia poznamy oferty na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Polic.

- Mieliśmy odwołanie dotyczące treści specyfikacji zamówienia. Było dużo zapytań od firm zainteresowanych przetargiem, dlatego zdecydowaliśmy o zmianie terminu. Czekamy do 31 sierpnia na oferty od potencjalnych wykonawców zadania - mówi Krzysztof Kuśnierz, naczelnik Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego Urzędu Miejskiego w Policach.

To przetarg w formule "zaprojektuj i wybuduj". Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji środowiskowej, a potem budowa drogi.

Do dokumentacji przetargowej został dołączony program funkcjonalno-użytkowy, który zawiera szczegółową koncepcję obwodnicy Polic. Na odcinku od ulicy Nadbrzeżnej (jeszcze przed wjazdem do osiedla Mścięcino) do ulicy Przęsocińskiej będzie jednojezdniowy odcinek. Ulica Przęsocińska, czyli droga powiatowa 3914Z (droga z Polic do Przęsocina), będzie poszerzona o trzeci pas.
Obwodnica Polic będzie dwujezdniowa dopiero na odcinku od ul. Przęsocińskiej do ul. Tanowskiej, czyli do drogi wojewódzkiej nr 114. Na arterii będą trzy ronda. W obszarach projektowanych skrzyżowań będą zaprojektowane ścieżki rowerowe lub pieszo - rowerowe oraz chodniki. Wiadomo, że na obwodnicy będzie jedno skrzyżowanie dwupoziomowe, na styku z linią kolejową nr 406 do Trzebieży. Projektant może wykorzystać istniejący przejazd pod torami, ale również zaprojektować wiadukt nad linią kolejową.
Gmina zastrzega, że choć wskazała powyższy przebieg, to istotne w przebiegu obwodnicy Polic będą ustalenia z Wodami Polskimi, Eneą, PKP, a przede wszystkim decyzja środowiskowa wydana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Szczecinie.

Kiedy będzie gotowa obwodnica Polic?

- Musimy zrealizować obwodnicę do 2028 roku, bo Zachodnia Obwodnica Szczecina ma być gotowa do 2030 roku. Wówczas będziemy przygotowani, żeby osłonić Police przed ruchem tranzytowym. Zderzymy się z sytuacją, gdzie będzie duże natężenie ruchu w kierunku węzła Police na ZOS-i - poinformował Ryszard Kowalski szef pracowni projektowej Dróg i Mostów DIM, odpowiedzialnej za PFU.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński