Zestaw czterech lokomotyw miał zweryfikować poprawność funkcjonowania obiektu.
- 10 października Budimex SA wykonał próbne obciążenia statyczne na wiadukcie kolejowym i moście kolejowym na Regalicy. Wykorzystano zestaw czterech lokomotyw o łącznej masie 480 ton do pomiaru ugięć na przęsłach konstrukcji nowo wybudowanych obiektów - mówi Diana Zyglewska z firmy Budimex SA, wykonawcy prac. - Wstępna analiza wyników wykazała zgodność obliczeń z projektem próbnego obciążenia. W przyszłym tygodniu planowane są obciążenia dynamiczne, które ostatecznie zweryfikują, że obiekt spełnia wszystkie założenia projektowe i pozwoli na zgłoszenie do odbioru do użytkowania.
Inwestycja ma zwiększyć swobodę żeglugi śródlądowej oraz zapewnić bezproblemowy ruch kolejowy, w tym Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Stara przeprawa została rozebrana. Pozostawiono tylko część zwodzoną starego mostu, która jest zabytkiem techniki.
Przypomnijmy, że prace przy budowie nowej przeprawy rozpoczęły się z końcem 2021 roku, w styczniu 2022 roku wykonawca zaczął pracować w nurcie Odry Wschodniej. Powstający most ma trzy przęsła, najdłuższe z nich mierzy 114 metrów. Całkowita długość mostu to 306 metrów. Poszczególne części mostu powstały na południu Polski, wykonał je Mostostal Kraków. Do Szczecina dotarły drogą lądową.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?