Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Linia Szczecin - Poznań zmienia się na lepsze. Sprawdzamy stan prac [ZDJĘCIA]

OPRAC.:
Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Stacja Stary Klukom po modernizacji
Stacja Stary Klukom po modernizacji PKP PLK
Oświetlone, wyższe, szersze i dłuższe platformy ułatwiają wsiadanie oraz wysiadanie z pociągów. Dla pasażerów korzystających ze stacji i przystanków w Starym Klukomiu, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach oraz Morzycy są przygotowane nowe perony.

Perony są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano pochylnie i antypoślizgową nawierzchnię wraz ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Zamontowane zostały wiaty i ławki. Orientację podróżnym ułatwiają tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy. Obok peronów są stojaki na rowery. Na stacji w Choszcznie przygotowane jest nowe bezpieczne przejście pod torami.

Na trasie Poznań Główny - Szczecin Dąbie już w 21 miejscowościach można wygodniej wsiadać do pociągów z nowych peronów. Polskie Linie Kolejowe sukcesywnie zwiększają komfort podróży. Tylko na zachodniopomorskiej i lubuskiej części trasy to perony w Podleścu, Mierzęcinie, Starym Klukomiu, Choszcznie, Ziemomyślu, Dolicach, Morzycy, Kolinie, Grzędzicach, Miedwiecku, Reptowie i Szczecinie Zdunowie.

ZOBACZ TEŻ:

Będzie więcej hybrydowych składów w naszym województwie!

Po torach województwa zachodniopomorskiego będzie kursować w...

Szybciej i bezpieczniej między Poznaniem a Szczecinem

Modernizacja zwiększy komfort podróży na ponad 30 stacjach i przystankach. Skróci się czas przejazdu między Poznaniem a Szczecinem. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń najszybsze pociągi pokonają trasę z prędkością 160 km/h, poniżej 2 godzin. Możliwy będzie przejazd większej liczby pociągów i uruchomienie dodatkowych połączeń dalekobieżnych oraz regionalnych. Linia zapewni lepsze warunki przewozu towarów częścią europejskiego korytarza transportowego, prowadzącego z Dolnego Śląska m.in. do zachodniopomorskich portów. Poziom bezpieczeństwa zwiększą nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz lokalne centra sterowania w Poznaniu i Stargardzie.

Inwestycja "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny Szczecin Dąbie" warta ponad 4 miliardy złotych jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej "CEF" ("Łącząc Europę"). Podróżni skorzystają z zasadniczych efektów prac w 2023 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński