Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Krytyka cięć w komunikacji miejskiej w Szczecinie. Radni podpowiadają, gdzie można znaleźć pieniądze

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Autobus w Szczecinie
Autobus w Szczecinie Archiwum
Czy prezydent Krzystek nie lubi mieszkańców Prawobrzeża? - pytają radni PiS i krytykują cięcia w transporcie zbiorowym w trej części miasta. Proponują, gdzie można znaleźć pieniądze.

- Armagedon komunikacji miejskiej trwa od ponad roku czasu. Kiedy to po raz pierwszy właśnie we wrześniu zlikwidowano autobusy pośpieszne na prawobrzeże: autobus A, który jeździł na osiedle Bukowe, autobus G, który jeździł do Płoni - Wielgowa i autobus H, który jeździł do Dąbia. Wtedy było to przedstawiane przez pana prezydenta, że niby ulica Gdańska jest remontowana, że to jest tylko zawieszenie. Czy to jest tylko na chwilę? Okazało się, że minął rok i mamy kolejne cięcia, które niestety dotykają prawobrzeża - mówi Krzysztof Romianowski, radny PiS.

Według radnych cięcia w komunikacji miejskiej: mniejsza częstotliwość kursowania autobusów 54, 65 i 66, likwidacja linii nr 71, zmiana trasy autobusu linii nr 84 to sięganie w złym kierunku.

- Komunikacja miejska to krwioobieg miasta i dzisiaj ten krwioobieg ma pewien zator. Co gorsza, są niepokojące sygnały, że już za miesiąc, bo od 1 października mają pojawić się kolejne cięcia, tym razem na tramwajach pewnie znowu tych, którzy jeżdżą na prawobrzeże - uważa radny Romianowski.

Według radnego dodatkowe pieniądze na działanie transportu miejskiego są w spółkach komunikacyjnych.

- Spółka SPA "Dąbie" zatrudnia dodatkową firmę, za prawie 4 miliony złotych rocznie, które prowadzi tzw. usługi outsourcingowe, czyli zatrudnia kierowców na umowę zlecenie po 4 po 5 godzin. Czy to nie jest marnotrawienie pieniędzy? Te prawie 4 miliony złotych można byłoby przekazać na podwyżki dla kierowców. Mało tego, na nowe etaty dla kierowców, których przecież tak brakuje dzisiaj.

Radny Maciej Ussarz proponuje, żeby prezydent Krzystek przejechał się komunikacją miejską.

- Chociaż sobie niech przez tydzień pojeździ i zobaczy, że mieszkańcy jeżdżą w ścisku - dodaje radny i składa propozycje: po co nam tyle spółek komunikacyjnych? Może warto pozostawić na przykład spółkę SPAK na Klonowica, a filię na Prawobrzeżu?

Kolejna korekta rozkładu jazdy kolei w Polsce. Jakie zmiany czekają na podróżujący do i ze Szczecina?Uwaga! Będzie też komunikacja zastępcza...

Nowy rozkład jazdy PKP w Szczecinie. Niektóre pociągi pojadą...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gs24.pl Głos Szczeciński