Kiedy ruszą prace nad wielkim rondem przy Głębokim? Sprawdziliśmy

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Zaktualizowano 
Wizualizacja UM Szczecin
Kiedy u zbiegu alei Wojska Polskiego, ul. Kupczyka, Zegadłowicza i Miodowej w Szczecinie powstanie duże rondo? Szczeciński magistrat uzależnia rozpoczęcie prac od zakończenia modernizacji ulicy Arkońskiej, a ta ma się zakończyć jesienią.

Kiedy powstanie węzeł przesiadkowy "Głębokie" w Szczecinie?

- Przygotowujemy się do przetargu. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, to chcielibyśmy go ogłosić w tym roku - mówi Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miejskiej magistratu. - Samą realizację planujemy jednak przeprowadzić po zakończeniu przebudowy ul. Arkońskiej. Wejście na plac budowy, jak i rozpoczęcie prac zależne jest od tego kiedy rozstrzygniemy przetarg i podpiszemy umowę z przyszłym wykonawcą.

Na skrzyżowaniu alei Wojska Polskiego, ul. Kupczyka i Miodowej, w miejsce obecnego ronda pinezki ma powstać duże rondo z dodatkowym prawoskrętem od strony Wołczkowa w kierunku centrum Szczecina. Tym samym kierowcy jadący z Dobrej w ogóle nie musieliby wjeżdżać na skrzyżowanie.

ZOBACZ WIĘCEJ: Węzeł przesiadkowy "Głębokie" w Szczecinie. Czy poprawi ruch? [WIZUALIZACJE]

Węzeł przesiadkowy "Głębokie" w Szczecinie. Czy poprawi ruch...

A co z pętlą?

Na niej zaplanowano pięć peronów autobusowych o długości 20 metrów, trzy perony tramwajowe (jeden o długości 65 m i dwa o długości 45 m). Na pętli miałoby się znaleźć 11 miejsc typu kiss & ride, czyli do chwilowego zatrzymania, oraz cztery miejsca dla taksówek.

Nie zapomniano o cyklistach. Z myślą o nich miałby powstać parking rowerowy i stacja roweru miejskiego. Do dyspozycji kierowców zaplanowano parking na 153 miejsca postojowe.

Przebudowa węzła przesiadkowego ma poprawić przepustowość istniejącego układu drogowego, co pozwoli na szybszy dojazd do i z centrum miasta. Uporządkowany zostanie ruch pieszych, a dzięki budowie ścieżki rowerowej wzrośnie bezpieczeństwo rowerzystów.

ZOBACZ TEŻ: Pierwsze nowe rondo "półturbinowe" w Szczecinie już działa! [ZDJĘCIA]

Pierwsze nowe rondo "półturbinowe" w Szczecinie już działa! [ZDJĘCIA]

Ronda "półturbinowe" w Szczecinie. Gdzie powstaną, kiedy i dlaczego?

"Yellow boxy", czyli żółte kratki już w Szczecinie. Pomogą? [ZDJĘCIA]

Ranking miast przyjaznych kierowcom 2019. Jak wypadł Szczeci...

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mick USA

Na calym swiece Ludze narzekaja w Polsce najwiecej.

J
Jargedes
2019-07-25T10:48:34 02:00, misiek:

w takim Singapurze, mającym dwa razy większą powierzchnie od Szczecina i prawie 10 razy więcej mieszkańców nie ma ani jednego ronda i jeździ się po nim lepiej niż w Szczecinie. Natomiast na prawie każdym skrzyżowaniu są wyznaczone strefy na których jest zakaz zatrzymywania się. Takie jakie właśnie próbuje się wprowadzić u nas. I jest jeszcze jedna sprawa. Tam mieszkańcy NIE mają żadnych abonamentów na parkowanie na miejskich ulicach. Nie stać cię na prywatny parking to nie stawiasz samochodu na ulicy. A u nas mieszkaniec strefy może mieć i 15 abonamentów na postawienie wraków przed domem.

Co za durne porównanie! Zupełnie inne miasta, charakter społeczeństwa i dochody miasta...Mieszkańców jest ponad 10 razy więcej niż w Szczecinie większe a kary za śmiecenie, nie przestrzeganie przepisów są jednymi z najwyższych na świecie ( gdyby u nas był ich odpowiednik to po kilku miesiącach połowa mieszkańców była by bez kasy)

s
sa

Co się stało z ENERGOPOLEM - wycofali wniosek o likwidację? CO z DK13?

M
Mieszkaniec miasta ZS

Magistrat SZCZECINA się przeliczył naobiecywał wiele a efektów Brak !

G
Gość

Przerost formy nad treścią. Albo po prostu chęć wydania większej kasy żeby procent dla urzędników był większy....

Gazeta nie wspomina, że ten "parking na 153 samochody" ma być W MIEJSCU LASU. Tj. Wycinamy drzewa po to by potem móc zaparkować.

PO CO ZATEM TYLE PERONÓW TRAMWAJOWYCH I AUTOBUSOWYCH, SKORO PLANUJĄ TAM NAJAZD SAMOCHODZIARZY ?????????????????

G
Gość

Wszystko fajnie. Tylko po co łąkę zamieniać na pięc peronów skoro dotychczasowa pętla autobusowa zwykle jest dość pusta i dwa proste stanowiska wystarczają?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3