Węzeł przesiadkowy "Głębokie" w Szczecinie. Czy poprawi ruch? [WIZUALIZACJE]

Marek Jaszczyński
Marek Jaszczyński
Przebudowa węzła przesiadkowego „Głębokie” w Szczecinie ma poprawić przepustowość istniejącego układu drogowego. Miasto przygotowuje się do przetargu. Prace miałyby rozpocząć się pod koniec przyszłego roku.

Wojewoda zachodniopomorski wydał decyzję zezwalającą na budowę węzła przesiadkowego „Głębokie” oraz modernizację skrzyżowania al. Wojska Polskiego/ul. Zegadłowicza/ul. Kupczyka/ul. Miodowa wraz z remontem ulicy Kupczyka do granic administracyjnych Szczecina.

Wraz z nią podpisana została decyzja o zezwoleniu na inwestycję drogową pod nazwą „Budowa i przebudowa dróg dla rowerów w ciągu al. Wojska Polskiego od ul. Szarych Szeregów do ul. Kupczyka w Szczecinie.”

CZYTAJ TEŻ: Jest zezwolenie na przebudowę węzła przesiadkowego Głębokie w Szczecinie [WIZUALIZACJE]

Przebudowa węzła przesiadkowego ma poprawić przepustowość istniejącego układu drogowego, co pozwoli na szybszy dojazd do i z centrum miasta. Uporządkowany zostanie ruch pieszych, a dzięki budowie ścieżki rowerowej wzrośnie bezpieczeństwo rowerzystów.

Zezwolenie zawiera także szereg warunków wynikających m.in. z potrzeb ochrony środowiska czy w zakresie minimalizacji oddziaływania akustycznego oraz minimalizacji emisji gazów i pyłów do powietrza. Określa np. konieczność wykonania nasadzeń zastępczych i stały nadzór przyrodniczy nad sposobem realizacji inwestycji.

Co z budową?

Na realizację inwestycji będziemy musieli poczekać do końca 2019 roku.

- Jesteśmy na etapie kompletowania dokumentacji i przygotowywania się do przetargu. Przetarg chcemy ogłosić w przyszłym roku. Wejście wykonawcy to przełom 2019 i 2020 roku - mówi Piotr Zieliński ze szczecińskiego magistratu. - W związku z tym, że mamy obecnie kumulację inwestycji drogowych w ciągu al. Wojska Polskiego, musimy tak zaplanować harmonogramy, aby realizacja tej inwestycji była jak najmniej dotkliwa dla mieszkańców.

Na skrzyżowaniu alei Wojska Polskiego, ul. Kupczyka i Miodowej, w miejsce obecnego ronda pinezki ma powstać duże rondo z dodatkowym prawoskrętem od strony Wołczkowa w kierunku centrum Szczecina. Tym samym kierowcy jadący z Dobrej w ogóle nie musieliby wjeżdżać na skrzyżowanie.

A co z pętlą? Na niej zaplanowano pięć peronów autobusowych o długości 20 metrów, trzy perony tramwajowe (jeden o długości 65 m i dwa o długości 45 m). Na pętli miałoby się znaleźć 11 miejsc typu kiss & ride, czyli do chwilowego zatrzymania, oraz cztery miejsca dla taksówek.

Nie zapomniano o cyklistach. Z myślą o nich miałby powstać parking dla jednośladów rowerowy i stacja roweru miejskiego. Do dyspozycji kierowców zaplanowano parking na 153 miejsca postojowe.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Znów jest rondo przy Głębokim. Zmiana na ważnym skrzyżowaniu [ZDJĘCIA]

Znów jest rondo przy Głębokim. Zmiana na ważnym skrzyżowaniu [ZDJĘCIA]

Czy wiesz, za co możesz dostać mandat? O tych przepisach zapomina większość kierowców [QUIZ]

ZOBACZ WIDEO:

Wideo

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

65 milionów na tzw węzeł przesiadkowy? a czym jest aktualnie Głębokie, jak nie właśnie węzłem przesiadkowym... Raczej chodzi o budowe ronda którą podpięto pod inwestycje tramwajową aby wydoić UE która już tak chętnie pieniędzy na drogi nie daje... Za 65 mln zrobiono by naprawde spory kawał torów, co za miasto...

G
Gość

czy ktos odpowiedzialny za planowanie urbanistyczne w szczecinie wzia pod uwage ze osiedle zawadzkiego jest w budowie.... wolczkowo rozkopane glebokie .... remont ma trwac 2 lata

wydaje mi sie ze meszkancy bezrzecza w koncu sie zorganizuja i powiedza basta ........

G
Gość

Codziennie wjeżdżam na to skrzyżowanie od strony ulicy Miodowej i uważam, że rondo to dobre rozwiązanie w przeciwieństwie do świateł, które w żaden sposób nie były dostosowane do intensywności ruchu od tej właśnie strony. Usprawnienie w postaci pasa do lewoskrętu niewiele dało, bo większość samochodów i tak skręca właśnie w lewo w stronę centrum. Co do projektu przebudowy ronda, to nie rozumiem dlaczego od strony Wojska Polskiego nie będą poprowadzone dwa pasy do samego ronda i dlaczego nie został przewidziany skręt w prawo bez konieczności wjazdu na rondo tak jak od strony Dobrej w stronę centrum. Uważam także, że przejścia dla pieszych powinny zostać przede wszystkim odsunięte od skrzyżowania i wyposażone w światła. Mam także nadzieję, że prace z przebudową pójdą o wiele sprawniej niż budowa ronda łączącego Wojska Polskiego, Szafera i Arkońską…

f
fin

rozumiemnie że pasy na rondzie to jeszcze przykład. Z Miodowej w

nie będzie łatwo włączyć się do ruchu. Przewiduję że z Wojska Pol w kierunku Polic i Dobrej będzie ciągły ruch . Komu z Miodowej uda się włączyć w zewnętrzny pas trafia na wysepkę

G
Gość

Niestety ale nie widzę, żeby od kasyna do ronda szła dwupasmówka.

Będzie tak jak na Derdowskiego koło Eneii. Miejsca w bród a odcinek od ronda ma zwężenie a za Auto ABC z powrotem 2 pasy.

J
Jan

Co wy z tymi drzewami! Drzewo od 17 roku swojego życia wytwarza 3 krotnie mniej tlenu niż drzewo 3-5 letnie! A tam stoją praktycznie samosiejki rachityczne i zagrzybione. Posadzić się nowe zdrowe drzewa i będzie dobrze.

B
Byse
W dniu 13.12.2018 o 12:57, Człowiek Zmartwiony napisał:

Jakoś artykuł zgrabnie pomija ile drzew będzie wycięte pod parking dla samochodów!! Zamiast promować transport zbiorowy, rowery, spacery to promuje się samochody. Piotruś najchętniej zabetonowałby cały las i przerobił na parking.Czy ktoś jest w stanie powstrzymać to szaleństwo? Ludzie w lato chcą odpoczywać w lesie a nie w smrodzie spalin i rozjechanych ścieżek. 

Niestety ale transport zbiorowy typu tramwaj autobus nie wszędzie dojedzie a przy obecnym układzie to autobusy z tej pętli miały poważne problemy żeby wyjechać. Bezpieczeństwo ludzi tam wypoczywających w lesie też cię pewnie nie obchodzi bo to co ludzie odwalali przekraczając ulicę Kupczyka  woła o pomstę do nieba...

B
Besax
W dniu 12.12.2018 o 19:38, Ogi napisał:

By działało , ino hordy z tramwajuw rószom i koreczek elegancki bedzie . Kładka dałaby rade , ale ale  , piersze primo windy , drugie - ginonce gatunki żab , trzecie - ginonce gatunki mrówek , czwarte - ginonce gatunki sosen , pionte - ginonce gatunki żuków , ..... piędziesiąte - ginoncy gatunek pszypszółki pospolitej . Usionść i płakać

 


By działało , ino hordy z tramwajuw rószom i koreczek elegancki bedzie . Kładka dałaby rade , ale ale  , piersze primo windy , drugie - ginonce gatunki żab , trzecie - ginonce gatunki mrówek , czwarte - ginonce gatunki sosen , pionte - ginonce gatunki żuków , ..... piędziesiąte - ginoncy gatunek pszypszółki pospolitej . Usionść i płakać

Jak nie masz nic rzeczowego i konkretnego do powiedzenia w temacie dzieciaku to morda w kubeł a nie pisać pierdoły !!!

S
Szczecin bez krzystka

A co z wycinką drzew?? Dlaczego gazeta nie pilotuje tego tematu? Czyżby układ z krzysztkiem ??

G
Gość

Rondo na ulicy krzyżowej nigdy nie będzie płynne-to jakiś chory pomysł i obojętne czy będzie miało 2-3 pasy. Wystarczy zobaczyć rondo na Ku Słońcu jak pięknie sparaliżowało przejazd- istny horror. Na Głębokie wystarczą dobre światła . drugi pas do skrętu w lewo z niezależnymi światłami i po problemie. Proste jak cep ,a jakie skuteczne, a my zawsze szukamy trudności i blokujemy miasto na siłę.

K
Kierowca

W końcu coś się dzieje, włodarze poszli po rozum głowy.Ciekaw jestem czy zaplanowano prawostronny rych dla rowerzystów dookoła ronda czy będą jeździć jak chcą. Wprowadzając takie założenie ronda byłyby sprawniejsze tak jak to jest w cholandi i kierujący musieliby ustąpić rowerzyście a nie jak do tej pory klakson i wyzwiska. Osobiście nie jestem cyklistą ale takie rozwiązanie jest dla wszystkich dobre. Pozdrów.

k
kierowca autobusu
W dniu 12.12.2018 o 20:20, Tomasz napisał:

Rondo turbinowe zalatwiło by sprawę. Tym bardziej że większość nie umie jeździć po rondach zamulajac wokoło zewnętrznym pasem.

przypatrz się uważnie , na wizualizacji jest to rondo częściowo turbinowe , i bardzo dobrze może wiochmeni dojeżdżając do Szczecina nauczą się właśnie korzystać prawidłowo z rond a nie być mistrzami prawego pasa dookoła ronda .....

T
Tadeusz

I oczywiście przejścia i przejazdy dla rowerów zaraz przy krawędzi ronda, żeby kierowcy szczególnie większych aut, których mnóstwo jeździ do Polic mieli pieszych i rowerzystów w martwym polu... Tylko czekać na potrącenie. A wystarczy odsunąć przejście/przejazd o 2-3 metry

T
Tomasz

Rondo turbinowe zalatwiło by sprawę. Tym bardziej że większość nie umie jeździć po rondach zamulajac wokoło zewnętrznym pasem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3