Mało kto spodziewał się, że podczas otwarcia tunelu pod Świną znajdzie się miejsce na inne inwestycje. Tak się jednak stało i słowa, które popłynęły z mównicy, bardzo daleko wykroczyły poza wyspy Wolin i Uznam.
Wicepremier Jarosław Kaczyński, przywołując przykład tunelu, mówił o pościgu, jaki Polska podjęła, by dogonić kraje, które, jak określił to prezes PiS, „miały po wojnie więcej szczęścia”. Jak mówił, ten wyścig wraz z oddaniem do użytku tunelu się nie kończy. Kolejnym etapem ma być obwodnica Szczecina.
- Ten pościg za bogatszymi, a co za tym idzie silniejszymi, to nasz wspólny zbiorowy obowiązek. On tu na Pomorzu Zachodnim jest realizowany. Tą inwestycją (tunel pod Świną - dop. red.), ale także innymi przedsięwzięciami. Parę dni temu były otwierane Polimery (zakład produkcji propylenu i polipropylenu Grupy Azoty w Policach - dop. red.). Mamy przed sobą zamknięcie ringu wokół Szczecina - połączenie Polic i Świętej - oznajmił Kaczyński, wzbudzając tym oklaski zgromadzonych gości.
Sporo z nich przyjechało ze Szczecina, więc doskonale wiedzieli, że kiedy spełnią się słowa wicepremiera, podróż do Świnoujścia może być jeszcze krótsza, kiedy omijająca miasto od północy i zachodu droga ekspresowa S6 połączy się przy węźle Goleniów Północ z S3.
Kaczyński wywołał temat obwodnicy Szczecina, a kontynuował go Andrzej Adamczyk. Minister infrastruktury zaczął jednak nieco ogólniej.
- Przed nami tutaj na Pomorzu Zachodnim droga ekspresowa S3. To droga, która pozwoli zbudować pozycję konkurencyjną zespołowi portów Szczecin i Świnoujście. My nie jesteśmy zaściankiem, a Polska nie jest miejscem gdzieś na peryferiach. Mamy ambicje i te ambicje realizujemy. I w części one są już zrealizowane. A mamy ambicje, tak jak pan premier powiedział, zrealizować zachodnią obwodnicę Szczecina. Teraz czas na zachodnią obwodnicę Szczecina! Pan dyrektor Lendner z zespołem ciężko nad tym pracują. To musi zostać wykonane! - mówił Adamczyk. - Najdłuższy tunel - pięć kilometrów. To jest nasz obowiązek wobec Polski, to jest nasz obowiązek wobec polskiej gospodarki. To jest nasz obowiązek szczególnie wobec tych, którzy oczekują od nas wykonania zadań na najwyższym poziomie.
Wspomniany przez ministra Łukasz Lendner to dyrektor szczecińskiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. To on i jego ludzie mają sprawić, że szczeciński ring z tunelem pod terenami portowymi w Policach, Kanałem Polickim i Odrą powstaną.
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?